ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجموعه «مسافر»، قسمت سی‌ونهم: سفر به اورشلیم و بازدید از مسجد الاقصی و دیوار ندبه

بعد از رد شدن از ایستگاه‌ بازرسی اسرائیلی‌ها، مردی عرب از هومن راورپور چندین سوال در مورد قران و نماز می‌پرسد. او بعد از پاسخ به سئوالات پاسخ اجازه ورود به مساجد را پیدا می‌کند.

بعد از رفتن به قسمت قدیمی‌ شهر و دیدن بازار عرب‌ها نوبت به دیدن یکی‌ از مهمترین مکان‌های اورشلیم، یعنی‌ مسجد الاقصی رسید. بعد از رد شدن از ایستگاه‌ بازرسی اسرائیلی‌ها، مردی عرب از من چندین سوال در مورد قران و نماز پرسید و بعد از اینکه به تمامی سئوالات پاسخ دادم اجازه ورود پیدا کردم. چند ساعتی‌ را هم در مسجد آلاقصی و هم در قبه الصخره گذراندم. بر خلاف باور بسیاری مسجد آلا قصی آن مسجدی نیست که گنبد طلایی دارد، بلکه آن قبه الصخره است.

بعد از مسجد الاقصی به یکی‌ دیگر از معروف‌ترین مکان‌های اورشلیم رفتم یعنی‌ دیوار ندبه، در آنجا به احترام محل باید کلاه مخصوص یهودی یعنی‌ «کیپا» به سرم می‌گذاشتم. بعد از دیدن دیوار ندبه با چندین نفر از مذهبیان آنجا صحبت کردم و گفتم که من نه یهودی هستم و نه مسلمان و آنها هرچند به من خوش آمد گفتند ولی‌ در عمل مرا طرد کردند.

[podcast]http://www.zamahang.com/podcast/2010/20131018_Mosafer_37_Jerusalem_2_Human_Rawarpoor.mp3[/podcast]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.