ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برندگان جايزه صلح نوبل خواهان آزادی فعالان گرين‌پيس در روسيه شدند

شيرين عبادی به‌همراه ۱۰ تن

شيرين عبادی به‌همراه ۱۰ تن ديگر از برندگان جايزه صلح نوبل، در نامه سرگشاده‌ای به ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه از وی خواستند تا ۲۸ تن از فعالان محيط زيست گرين‌پيس و دو گزارشگری را که در روسيه بازداشت شده‌اند، آزاد کند.

کريستيان دالساندرو، يکی از فعالان گرين‌پيس که در روسيه بازداشت شده است.

به‌گزارش رويترز، برندگان جايزه صلح نوبل در نامه خود از پوتين خواسته‌اند تا هر کاری که می‌تواند برای لغو حکم "اغراق‌آميز دزدی دريايی" اين فعالان محيط زيست انجام دهد.

۲۸ فعال گرین‌پیس و دو گزارشگر از ۱۸ کشور مختلف دنیا، از جمله هلند، آمریکا، فرانسه، سوئیس، فنلاند، بریتانیا، لهستان و روسیه روز ۱۸ سپتامبر قصد داشتند سکوی نفتی گازپروم را در قطب شمال را اشغال کنند که توسط نیروهای امنیتی روسیه بازداشت شدند.

این طرفداران محیط زیست علیه حفر چاه نفتی اقدام به این حرکت اعتراضی کردند. آن‌ها معتقدند حفر چنین چاهی سبب آسیب‌های زیست‌محیطی خواهد شد.

با بستن اتهام "دزدی دريايی" به اين فعالان حقوق بشر، صدور حکمی تا ۱۵ سال زندان آن‌ها را تهديد می‌کند.

برندگان جايزه صلح نوبل گفته‌اند صدور هرگونه حکمی بايد "با قوانين حقوقی بين‌المللی و روسيه سازگار باشد".

۱۱ برنده جايزه صلح نوبل در نامه خود خواهان "احترام به حق اعتراض مسالمت‌آميز" شده و هشدار داده‌اند که نشت نفت در قطب شمال می‌تواند "پيامدهای فاجعه‌باری" برای منطقه و ساکنان آن داشته باشد.

دميتری پسکوف، سخنگوی پوتين درخواست‌های برندگان جايزه صلح نوبل را رد کرد و گفت: "رئيس‌جمهور احترام زيادی برای برندگان جايزه صلح نوبل قائل است و نظر آن‌ها را جدی می‌گيرد؛ اما در اين مورد مشخص رئيس‌جمهور پاسخگو نيست."

بازداشت فعالان محيط زيست توسط دستگاه قضائی روسيه صورت گرفته است و قوه قضائيه روسيه به‌عنوان نهاد تحت کنترل دولت شناخته می‌شود.

دادگاه مورمانسک، جايی که فعالان محيط زيست در زندان به‌سر می‌برند، شکايت عليه بازداشت اين فعالان را رد کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.