ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تا سه سال آینده، ۱۲۰ هزار نفر در ایران ایدز خواهند داشت

طی سه سال آینده، ۱۲۰

طی سه سال آینده، ۱۲۰ هزار بیمار مبتلا به ایدز در کشور خواهد بود.

به گزارش خبرگزرای مهر، محمود نبوی، معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: "از ابتدای اپیدمی ایدز در کشور،  تاکنون پنج هزار و ۳۴۵ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و برآوردها نشان می دهد که نزدیک به ۱۰۰ هزار بیمار مبتلا به HIV در کشور وجود دارد که طی ۳ سال آینده، این تعداد به ۱۲۰ هزار نفر می‌رسد."

نبوی درباره تغییر رفتار ابتلا به ایدز در ایران نیز گفت:" ۵۶ درصد از این افراد، بر اثر تزریق و اعتیاد به ایدز مبتلا شده‌اند ولی هم اکنون روند شیوع ایدز در کشور از مدل تزریق به مدل مخاطرات روابط جنسی تغییر یافته است؛ به طوری که میزان انتقال ایدز از طریق تزریق، از ۹۰ درصد به ۵۶ درصد کاهش یافته است."

در ایران، نخستین مورد ابتلا به ایدز در سال ۱۳۶۶ گزارش شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سارا

    ایشان مسئول هم هستند خدای ناکرده. خوب برنامه ها و اقدامات خودتان را هم تشریح بفرمایید مطلع شویم! با قطع ارایه لوزام پیشگیری مثل کاندوم از طربق مراکز بهداشتی و به بهانه ی سیاست ازدیاد موالید آماده ی مواجهه با تعداد بیشتری از این بیماران باشید. وزارت بهداری کاری بجز اقدام های اشتباه و هشدارهای دیر هنگام و عدم پیگیری مشکلات سلامت مردم هم دارد؟