ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ضرورت پژوهش درباره کودکان مهاجر وامانده از تحصیل

در این برنامه گفت‌وگویی خواهیم داشت با طاها ولی زاده، فعال حقوق کودک درباره کودکان مهاجردر ایران که حق تحصیل ندارند.

بخشی از کودکان وامانده از تحصیل در ایران را کودکان مهاجر تشکیل می‌دهند. از نظر جایگاه اقتصادی، این کودکان در پایین‌ترین چرخه های اقتصادی قرار دارند، طوری که برخی به خاطر کمک به اقتصاد خانواده از تحصیل وامانده یا برخی به علت نداشتن کارت اقامت مجبور به ترک تحصیل می‌شوند. اما موضوع کودکان پناهنده زمانی بسیار اسفناک می‌شود که گفتمان غالب و ایدئولوژی حاکم از طریق سیستم آموزشی بدیهی و درونی می‌شود. وقتی یک کودک ایرانی بازمانده از تحصیل پیش خود می‌گوید که من شایستگی این را نداشتم چرخه آموزش را ادامه دهم، یک کودک افغان اساساً حق داشتن آموزش را در ایران ندارد.
طاها ولی زاده فعال حقوق کودک محور بحث خود را در سمینار کالا شدگی آموزش به بررسی ضرورت‌های پژوهشی و مسئله مهاجرت اختصاص داد. این سمینار از سوی جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان در مهرماه امسال در تهران تشکیل شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.