ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حرکت در تاریکی، پافشاری در محرمانه بودن مذاکرات ژنو

در این برنامه گفت‌وگویی داریم با مهران مصطفوی، استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی درباره اصرار بر محرمانه بودن مذاکرات اخیر ژنو .

عباس عراقچی

عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و عضو مذاکره کننده‌ی گفت‌وگوهای ایران با شش قدرت بزرگ جهانی در ژنو روز یکشنبه ۲۰ اکتبر در گفت‌وگو با العالم - تلویزیون عرب زبان رادیو تلویزیون دولتی ایران بار دیگر تاکید کرد که نمی‌تواند جزییات مذاکرات ژنو را فاش کند. او افزود اسراییل خواهان به نتیجه رسیدن این مذاکرات نیست و نباید جزییات این مذاکرات فاش شود. عراقچی برای روشن کردن کل مسیر همچنین خواستار امضای سند مکتوب بین ایران و شش کشور ۵+۱ شد و گفت: «ما حاضر نیستیم در تاریکی حرکت کنیم».
یک هفته پس از گذشت مذاکرات ژنو هنوز مذاکرات محرمانه مانده و گفته شده است این مذاکرات تا رسیدن به نتیجه‌ی پایانی محرمانه خواهد ماند.
از سوی دیگر روزنامه‌ی کیهان در تیتر اصلی خود در اعتراض نمایندگان به محرمانه بودن مذاکرات این روزنامه که زیر نظر دفتر خامنه ای اداره می‌شود نوشت: «پشت درهای بسته چه امتیازهایی به ۵+۱ می‌دهند» و پرسید: «ملت ایران در این مذاکرات نامحرم هستند. آمریکا و اسراییل محرم؟» روزنامه‌ی جمهوری اسلامی هم در شماره‌ی شنبه خود نوشت: «مذاکرات را شفاف کنید».
روزنامه‌ی ساینس مونیتور نوشت: «به گفته‌ی مقامات ارشد آمریکایی و اروپایی اختلافات میان دو طرف همچنان ادامه دارد» و خبرگزاری روسیه ریانوستی هم تاکید کرد : «دو طرف توافق کرده‌اند چیزی از جزییات را فاش نکنند، شاید همین امر به افراد بدبین بهانه بدهد».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.