ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجيد توکلی پس از چهار سال به مرخصی آمد

مجيد توکلی فعال دانشجويی زندانی

مجيد توکلی فعال دانشجويی زندانی در ايران پس از چهار سال با وثيقه ۶۰۰ ميليون تومانی به مرخصی آمد.

مجيد توکلی در ۱۶ آذر ۸۸ پس از سخنرانی در جمع دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير بازداشت شد.

به گزارش کلمه، مجيد توکلی شامگاه دوشنبه ۲۹ مهر از زندانی رجايی‌شهر کرج به مرخصی آمد.

اين زندانی سياسی در اين سال‌ها در زندان رجايی‌شهر کرج دوران محکوميت خويش را بدون هيچ گونه استفاده از مرخصی از ابتدای بازداشت می‌گذراند و از حق دسترسی به تماس تلفنی نيز محروم بود.

مجيد توکلی، دانشجوی رشته مهندسی کشتی‌سازی و عضو پيشين شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير، در ۱۶ آذر ۸۸ پس از سخنرانی در جمع دانشجويان اين دانشگاه در مراسم سالگرد روز دانشجو، در حالی که قصد خروج از دانشگاه را داشت، همراه با ضرب و شتم مأموران امنيتی برای سومين بار بازداشت شد.

وی در دی‌ماه همان سال به اتهام “اجتماع و تبانی عليه نظام”، “تبليغ عليه نظام”، “توهين به رهبری” و “توهين به رياست جمهوری” در شعبه ١۵دادگاه انقلاب اسلامی به هشت سال حبس تعزيری، پنج سال محروميت از فعاليت سياسی و پنج سال ممنوعيت از خروج از کشور محکوم شد.

 او هم چنين در دادگاهی ديگر به علت انتشار نامه از داخل زندان به مناسبت روز دانشجو، به اتهام “تبليغ عليه نظام” به شش ماه زندان ديگر محکوم شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.