ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استقبال داريوش پيرنياکان از سخنان وزير ارشاد درباره پخش صدای خوانندگان زن

داریوش پیرنیاکان، نوازنده تار و سه‌تار و عضو پیشین خانه موسیقی ایران، از سخنان علی جنتی، وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی در مورد پخش صدای خوانندگان زن استقبال کرد.

داریوش پیرنیاکان، نوازنده تار و سه‌تار و عضو پيشين خانه موسيقی ايران، از سخنان علی جنتی، وزير ارشاد و فرهنگ اسلامی در مورد پخش صدای خوانندگان زن استقبال کرد.

به‌گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، پيرنياکان علی جنتی را "انسان شريف و آگاهی" خواند و افزود: "من از بابت اعلام نظر اخيرش بسيار سپاسگزارش هستم زيرا با صراحت تمام تصميماتش را بيان کرد و موجبات خوشحالی جامعه‌ موسيقی را در کشور فراهم آورد."

وی با ابراز خوشحالی از سخنان جنتی، گفت: "من هرچه گفتم، از سر دلسوزی بود زيرا سرانجام بايد تکليف مسائل مشخص شود. نمی‌شود موسيقی و موقعيت آن را کتمان کنيم و بگذاريم به همين وضعيت ادامه پيدا کند و مشکلات در جای ديگر و زمان ديگری سرباز کنند!"

داريوش پيرنياکان در چهاردهمین جشن خانه موسیقی ایران، آزادی صدای زن را نخستین خواسته جامعه موسیقی ایران خواند و گفت: “فقها باید پاسخگو باشند که چرا می‌گویند موسیقی حرام است؟”

پیرنیاکان گفت: “از خواسته‌های مهم خانه موسیقی پخش شدن صدای زنان است. نیمی از هنرمندان موسیقی زنان هستند اما اجازه خواندن ندارند. فکر می‌کنم همه اهالی موسیقی درباره این خواسته‌ها یک صدا هستند. اصلاح شیوه ممیزی در حوزه موسیقی، صدور مجوز‌ها، سالن اجرای کنسرت، نمایش سازها در تلویزیون همه و همه خواسته اهالی موسیقی هستند.”

در پی اين اظهارات انتقادهای از سوی محافل مختلف حکومتی و دينی به او شد و هيئت مديره خانه موسيقی نيز سخنرانی داریوش پیرنیاکان را بیان نظرات شخصی وی عنوان کرد و گفت مضمون این سخنان قبلا به اطلاع هیچ یک از اعضاء هیئت مدیره خانه موسیقی نرسیده بود..

پس از اين موضع‌گيری هيئت مديره خانه موسيقی، داريوش پيرنياکان اعلام کرد که به دليل "خستگی" از سمت دبیری و سخنگویی خانه موسیقی استعفا داده است.

علی جنتی نيز پس از اين ماجراها گفت اظهارنظر درباره تک‌خوانی زنان در موسیقی ایرانی آزاد است.

وزیر ارشاد گفت: “هرکس در اظهارنظر شخصی خود در این‌باره آزاد است اما حتی بین مراجع تقلید هم نظر واحدی در این زمینه وجود ندارد بعضی از مراجع تقلید گفته‌اند تک‌خوانی خانم‌ها اگر موجب مفسده نباشد؛ ایرادی ندارد.”

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.