ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعدام ۱۶ بلوچ به تلافی کشته شدن ۱۷ مرزبان

جمهوری اسلامی ايران ۱۶ بلوچ را به تلافی کشته شدن ۱۷ تن از مأموران مرزبانی خود در زندان زاهدان اعدام کرد.

در پی کشته شدن ۱۷ مرزبان جمهوری اسلامی ایران طی درگیری مسلحانه نیمه‌شب گذشته در سيستان و بلوچستان، صبح امروز، شنبه چهار آبان‌ماه ۱۶ نفر در زاهدان اعدام شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد مرزيه، ‌دادستان عمومی زاهدان با اعلام اين خبر گفت: "اين افراد صبح امروز شنبه در پاسخ به اقدام تروريستی شب گذشته سراوان و شهادت مرزبانان، اعدام شدند."

وی افراد اعدام شده را "عناصر تروريستی گروهک‌های معاند نظام" ناميد.

‌دادستان عمومی زاهدان گفت: "پيش از اين در خصوص پاسخ قاطع به حرکات تروريستی سطح استان اخطار داده بوديم."

درگيری مسلحانه نيمه‌شب گذشته در منطقه مرزی سراوان در جنوب شرق کشور منجر به کشته شدن ۱۷ تن از مرزبانان و همچنين زخمی شدن هفت مرزبان ديگر شد.

هدايت‌الله ميرمرادزهی، نماينده سراوان در مجلس ايران به خبرگزاری مهر گفت اين درگيری در محدوده پاسگاه گزبستان در نقطه صفر مرزی رخ داده است.

اين نماينده مجلس همچنين از مفقود شدن سه تن ديگر از مرزبانان خبر داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اعدام در سکوت | خبرگزاری موج سبز

    […] در روزهای گذشته و پس از اعدام دو زندانی کرد، در کنار اعدام تلافی‌جویانه ۱۶ زندانی بلوچ در ایران، برخی رسانه‌ها […]

  • omid

    دیری ست که در کشور ما از بدِ تقدیر آزادی ابنای وطن بسته به زنجیر شیخ آمده و چنگ نهاده ست به شمشیر مرگ است به جولان و حیات است زمینگیر دیریست که خون می‌چکد از ابر ِ سیهکار جنگل به فغان آمده از دست ِ تبر دار شیخان همه شاهند و سفیهان همه سردار گویی که ازین فتنه خدا نیست خبر دار! دیریست که دستان شریعت به چماق است وحشت به وفور است و لی قحط وفاق است زینگونه زن و مرد وطن را به تباهی فرصت همه تاریکی و طاقت همه طاق است دیریست خدا دشنه صفت آلت دست است در پهلوی ابنای وطن دشنه نشسته ست شیخ است که پیوسته به خمخانۀ تزویر از خون جوانان وطن سرخوش و مست است م .  سحر