ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تظاهرات اعتراضی در واشنگتن بر عليه فعاليت‌های آژانس امنيت ملی آمريکا

 صدها نفر در واشنگتن گرد

 صدها نفر در واشنگتن گرد هم آمدند تا عليه نظارت آژانس امنيت ملی آمريکا بر ارتباطات از راه دور و الکترونيکی شهروندان اعتراض کنند. آن‌ها خواهان اصلاحات در برنامه‌های آژانس امنيت ملی آمريکا شدند.

به‌گزارش رويترز، در اين تظاهرات که روز شنبه چهار آبان‌ماه (۲۶ اکتبر) برگزار شد، شرکت‌کنندگان پلاکاردهايی با عناوينی چون "جاسوسی مردم را متوقف کنيد" و "ادوارد اسنودن، سپاس" حمل می‌کردند.

ادوارد اسنودن، کارمند پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا که اسنادی را از فعالیت‌های جاسوسی دولت این کشور و شنودهای دستگاه‌های اطلاعاتی ايالات متحده افشا کرده و هم‌اکنون در روسیه پناهنده شده است، از حرکت اعتراضی ۲۶ اکتبر در واشنگتن حمایت کرده بود.

به‌گفته سازمان‌دهندگان تظاهرات، بيش از دو هزار نفر در اين حرکت اعتراضی شرکت کردند.

اين تظاهرات توسط ائتلاف ۱۰۰ نهاد مدنی با شعار “زیر نظر گرفتن ما را متوقف کنید” برگزار شد.

همچنين گروهی از سينماگران مطرح آمريکا، از جمله الیور استون سازنده فیلم‌های “جان اف. کندی”، “جوخه” و “وال‌استریت”؛ جان کیوساک بازیگر فیلم‌های “۲۰۱۲” و “جان مالکویچ بودن”؛ مگی جینلهال بازیگر فیلم “شوالیه تاریکی” و “قلب دیوانه”؛ و ویل ویتون بازیگر فیلم “نظریه بیگ بنگ” و سریال “پیشتازان فضا: نسل بعدی”، در حمايت از اين حرکت اعتراضی، ويدئويی منتشر کرده بودند.

معترضان در بيانيه‌ای که بر روی اينترنت منتشر شده، آورده‌اند: "ما مصرانه از کنگره می‌خواهيم هر چه سريع‌تر برای جلوگیری از نظارت اقدام کند و برنامه‌های کامل جمع‌آوری شده توسط آژانس امنيت ملی و اف‌بی‌آی را منتشر کند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.