ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجلس ايران از سه وزير پيشنهادی دولت به دو وزير رأی اعتماد داد

مجلس ايران از سه وزير پيشنهادی دولت برای وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و علوم، به رضا صالحی اميری، گزينه پيشنهادی وزارت ورزش و جوانان رأی اعتماد نداد.

مجلس ايران امروز، يکشنبه پنجم آبان‌ماه جاری به بررسی صلاحيت سه وزير پيشنهادی دولت برای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش،‌ علوم و ورزش و جوانان پرداخت.

حسن روحانی در جلسه رأی اعتماد مجلس به سه وزير پيشنهادی

به‌گزارش منابع خبری ايران جلسه امروز مجلس در دو نوبت برگزار شد و در نهايت علی‌اصغر فانی،‌ گزينه پيشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش با ۱۸۵ رأی موافق و ۱۵۳ رأی مخالف و ۲۴ رأی ممتنع؛ و رضا فرجی‌دانا، وزير پيشنهادی علوم با ۱۵۹ رأی موافق و ۷۰ رأی مخالف و ۳۲ رأی ممتنع، توانستند رأی اعتماد نمايندگان مجلس را کسب کنند اما رضا صالحی اميری، گزينه پيشنهادی وزارت ورزش و جوانان با ۱۰۷ رأی موافق، ۱۴۱ رأی مخالف و ۱۳ ممتنع نتوانست رأی لازم را به‌دست آورد.

از جمله دلايلی که نمايندگان مجلس در مخالفت با رضا صالحی اميری ابراز داشتند يکی پرداخت ۳۰۰ ميليون تومان از سوی يکی از متهمان پرونده فساد مالی بيمه ايران به وی و همچنين شرکت در رويدادهای پس از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری دهم در سال  ۸۸ خورشيدی بود.

صالحی اميری که زمانی عضو وزارت اطلاعات بود در دفاع از خود گفت "یک جریان سیاسی سازمان‌یافته" بنا دارد وی را تخریب کند.

وی افزود: "در دل من رازهایی است که تا ابد حفظ خواهد شد چرا که ما محکوم به حفظ اسرار نظام هستیم."

حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران، پيش از اين مسعود سلطانی‌فر، محمد علی نجفی و جعفر ميلی منفرد را برای پذيرش مسئوليت اين سه وزارتخانه به مجلس معرفی کرده بود اما نمايندگان مجلس به آن‌ها رأی اعتماد ندادند.

سپس روحانی محمد جعفر توفيقی، علی‌اصغر فانی، و رضا صالحی اميری را به سرپرستی وزارتخانه‌های علوم، آموزش و پرورش، و ورزش و جوانان منصوب کرد.

بدين ترتيب وزارت ورزش و جوانان همچنان با سرپرست اداره خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    وزیر پرورش تایید شده میخواهد مدارس دخترانه را بصورت قلعه  با برج و بارو بسازد تا کسی بجه ها را نبیند!  عجب نوابغی !

  • nader

    یک قلم  ۳۰۰ میلیون تومان رشوه گرفته  !!!!

  • nima

    اینهم که امنیتی بوده.  پس چرا ردشد؟!