ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مُد و زنان چاق: طراحی برای قوس‌ها و انحناها

زیبایی اندام چاق

در هفته مد «پولپ» که از ۲۷ اکتبر در شهر پاریس برقرار است، طراحان برای اندام‌های پر انحنای زنان چاق لباس ارائه می‌کنند.

زنان چاق، چربی‌های زیر پوستی - لغزان از کنار بیکینی‌ها - و لرزش باسن‌های بزرگ در حال راه رفتن روی سن شاید تصویری نباشد که از سالن‌های مد شهر پاریس انتظار داشته باشید. اما گروه طراحان لباس «فمز فبیولوز» یا همان «زنان افسانه‌ای» خیال دارند که کلیشه‌های ذهنی همه مخاطبان و مصرف کنندگان مد را به هم بریزند و جایی برای زنان چاق پیدا کنند.

تاریخچه جنبش پذیرش زنان چاق در دنیای مد به سال‌های ۱۹۶۰ و فعالیت کنشگران ضد تبعیض در آمریکا بر می‌گردد؛ اما در موج سوم از حمایت‌ها که از سال ۲۰۰۴ آغاز شده است، خود طراحان لباس به میدان آمده‌اند و معتقدند که دنیای مد نباید ایده آل‌های زیبایی را به مخاطب دیکته کند و تنها اندام زنان لاغر را شایسته نمایندگی هنر طراحی لباس بداند. بسیاری از طراحان لباس هفته مد پولپ، کسانی هستند که به طور عادی برای انحناء و قوس‌های بدن‌های زنانه چاق، طراحی می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رضا

    ایکاش به جای اینکه از چاقی طرفداری کنن از اندام معمولی یعنی نه چاق نه لاغر افراطی طرفداری کنن ، صنعت مد زیادی فضایی فکر میکنن با اینکه اینکارشون خوبه الان اینایی که مدلن از نظر من واقعا زشتن یه تیکه استخون که یه لایه پوست روشون کشیدن

  • نسیم

    بسیار موافقم و خوشحالم که بلاخره این طرح اجرا شد. من مادر چاقی دارم که همیشه شاهد عذابش هنگام غذاخوردن بوده ام و به نظرم این نگاهی که به زیبایی هست  و تنها لاغری رو زیبا می دونه بسیار ناعادلانه و غیرانسانی است.

  • تارا ابدالی

    صنعت مد تا امروز بر لاغری مفرط تاکید کرده است. آنورکسیا (بی اشتهایی عصبی) و بولیمیا از عوارض مدرن رواج این صنعت است. شاید اشتراک زنان چاق در این بیزنس به منظور کم کردن عوارض جانبی باربییسم صورت گرفته باشد، اما به نظر من تبلیغ چاقی مفرط هم یک نوع عادی سازی بیماری است. شاید بهتر باشد از مدل های "سالم" برای تبلیغ استفاده شود. چاقی و لاغری مفرط هر دو بیماری ست. کاش روزی "سلامت" جای "مد" را بگیرد.