ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برگزاری سومین جلسه دادگاه برادران کُردپور

به گزارش آژانس خبری موکریان،

به گزارش آژانس خبری موکریان، قرار است حکم این دو برادر تا ۱۰ روز دیگر اعلام شود.

بنا به اين گزارش، قاضی جوادی، رئيس دادگاه با تبدیل قرار بازداشت این دو روزنامه‌نگار و فعال مدنی به وثیقه، به "دلایل امنیتی" موافقت نکرده و آنان بار دیگر پس از هشت ماه بازداشت روانه زندان مرکزی مهاباد شدند.

سومین جلسه دادگاه خسرو و مسعود کُردپور، دو روزنامه‌نگار و فعال مدنی کُرد، در شعبه یک دادگاه انقلاب شهر مهاباد برگزار شد.

در این جلسه که روز دوشنبه ششم آبان‌ماه برگزار شد، گروه وکلای مدافع این دو روزنامه‌نگار و فعال مدنی به نام‌های عباس جمالی، خلیل بهرامیان، عثمان مزین و خسرو خسروی حضور داشتند.

برادران کردپور با اتهام‌هايی مانند "محاربه"، "ارتباط با عناصر وابسته به گروه‌های مخالف نظام" و "نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی" روبه‌رو شده‌اند.

بر اساس گزارش موکریان، خسرو کردپور با ارائه مدارک خبرنگاری خود و ارائه مستنداتی از اتهام "محاربه" که قاضی بار دیگر به وی تفهیم کرده، گفته است: "آیا عملکرد تیم دولت قبلی که منجر به صدور ۳۷ قطعنامه علیه ایران شد باعث خدشه‌دار کردن نظام شده یا خبررسانی بنده به‌عنوان روزنامه‌نگار؟ کمک به خانواده زندانیان سیاسی که در گزارش آقایان به‌عنوان مصادیق اتهامی اینجانب آمده در کجای قانون منع شده است؟"

خسرو کردپور که مدیرمسئولی آژانس خبری موکریان را به عهده دارد درباره اتهام "ارتباط با عناصر وابسته به گروه‌های مخالف نظام" گفته است: "من هیچ‌گونه ارتباطی با احزاب و گروه‌ها نداشتم و کاملاً به‌صورت مستقل فعالیت خبری و روزنامه‌نگاری کرده‌ام."

 عثمان مزین در خاتمه دادگاه درباره تحقیقات دادسرا و قرار مجرمیت صادر شده، گفت: "با توجه به استفاده از عبارت «احتمالا» در کیفرخواست، تردیدی در عدم حصول یقین برای محکمه نیست و از آن‌جا که موکلین واقعیات جامعه را بیان کرده‌اند نباید تحت تعقیب قرار می‌گرفتند."

پس از دادگاه این دو روزنامه‌نگار و فعال مدنی به زندان مرکزی مهاباد منتقل شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.