ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صالحی: غنی‌سازی ۲۰ درصدی متوقف نشده است

علی‌اکبر صالحی، رئيس سازمان انرژی

علی‌اکبر صالحی، رئيس سازمان انرژی اتمی ايران اعلام کرد که که هيچ توقفی در روند توليد اورانيوم ۲۰ درصد صورت نگرفته است.

به گزارش تارنمای خانه ملت، علی‌اکبر صالحی گفت: "اورانيوم ۲۰ درصد و صفحات سوخت در کشور توليد و ساخته می‌شود؛ هيچ توقفی در روند توليد صورت نگرفته و قبلا نيز متوقف نشده است."

وی افزود: "صفحات سوخت برای راکتور تهران در کشور توليد می‌شود و هر ماه نيز به ميزان نياز، مجتمع صفحه سوخت به آن اختصاص می‌يابد و اين راکتور هيچ زمان خاموش نمی‌ماند."

اين در حالی است که چند روز پيش روزنامه لوموند، چاپ فرانسه، به نقل از حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امور خارجه مجلس ايران نوشته بود تهران در حال حاضر فعالیت‌های غنی‌سازی خود را تا مرز ۲۰ درصد متوقف کرده است.

فعالیت‌های غنی‌سازی ایران از جمله نگرانی‌های اصلی کشورهای غربی است. این کشورها بیم آن دارند که به‌رغم تکذیب‌های تهران، اورانیوم غنی‌شده تا میزان ۲۰ درصد برای مصارف نظامی مورد استفاده قرار گیرد. ایران گفته است این اورانیوم غنی شده در راکتور تحقیقاتی تهران استفاده خواهد شد و ایران حق دارد غنی‌سازی را در خاک خود انجام دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.