ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ديويد کامرون روزنامه‌های بريتانيا را تهديد کرد

ديويد کامرون، نخست‌وزير بريتانيا روزنامه

ديويد کامرون، نخست‌وزير بريتانيا روزنامه گاردين و روزنامه‌های ديگری را که اسناد ادوارد اسنودن، مأمور پيشين آژانس امنيت ملی آمريکا را منتشر می‌کنند، تهديد کرد.

رسانه‌های بريتانيا روز گذشته سه‌شنبه ۲۹ اکتبر نوشتند، کامرون گفته است مطبوعات بايد "مسئوليت اجتماعی" داشته باشند وگرنه پيگرد قضائی آنان را تهديد می‌کند.

بنا به اين گزارش‌ها، اين يک دستورالعمل رسمی اما غيرالزامی به سردبيران رسانه‌ها است و به آن‌ها گفته شده بعضی مطالب را که بر عليه امنيت ملی است منتشر نکنند.

کامرون نسبت به "رفتار بی‌معنی" در قبال خطر انتشار اسناد محرمانه، هشدار داد.

نخست‌وزير بريتانيا توضيح داد که ترجيح می‌دهد با روزنامه‌ها سخن بگويد تا آن‌که اين مسائل را در برابر دادگاه بيان کند. اما به‌گفته وی اگر روزنامه‌ها به توصيه دولت توجهی نکنند گفت‌وگو و مذاکره همواره دشوارتر خواهد شد.

کامرون گفت: "ما مطبوعات آزاد داريم و اين مهم است که روزنامه‌ها اين حس را نداشته باشند که هر چه می‌نويسند قبل از انتشار سانسور می‌شود."

به‌گفته ديويد کامرون بايد با روزنامه‌ها صحبت کرد و روشن نمود که تا چه اندازه انتشار چنين اسنادی می‌تواند آسيب برساند. به همين دليل روزنامه گاردين اجازه داد که حافظه دائم کامپيوترهای خود را نابود کند، اما اکنون بار ديگر سندهايی را منتشر کرده که "مضر" است.

گاردين به‌منظور گريز از محاکمه قضائی و ادامه انتشار اسناد اسنودن مربوط به اقدامات جاسوسی آژانس امنيت ملی آمريکا، به ستاد ارتباطات دولت (GCHQ) اجازه داد تا حافظه کامپيوترهايش در زيرزمين ساختمان اين روزنامه را نابود کند.

تنها از اين طريق بود که دفتر اين روزنامه در نيويورک توانست ادامه اسناد ادوارد اسنودن را منتشر کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‏ روزنامه بین‏ المللی – شماره 21

    […] نامه به نخست وزیر بریتانیا درباره نقض آزادی بیان و مطبوعات ۴ نوامبر ۲۰۱۳ فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر به همراه ائتلاف بین المللی سازمان های حقوق بشر در دفاع از آزادی بیان، مطبوعات واکنش دولت بریتانیا را نسبت به افشاگری ها در باره جاسوسی محکوم کرد. ائتلاف ۷۰ سازمان از سراسر جهان در نامه ای سرگشاده اعلام کردند که سرکوب روزنامه نگاران و رسانه ها در پی افشاگری در باره جاسوسی های امریکا و بریتانیا نقض آشکار آزادی مطبوعات و رسانه هاست. این سازمان ها از دولت بریتانیا خواستند به تعهدات بین المللی خود برای دفاع از این آزادی ها احترام بگذارد. هفته گذشته دیوید کامرون روزنامه‌ها را در بریتانیا تهدید کرده بود. […]

  • رضا

    با افشای شنود مکالمات هزاران هزار نفر از جمله رهبران کشورهای اروپایی معلوم شد که اسنودن چگونه اطلاعات و قدرتی دارد. سیاستمداران مانند دراکولا از نور شفافیت می هراسند و دچار پریشانی و جنون می شوند. سیاست بجز نکبت نیست و درخواست هم نزدنش هم نکبتی مضاعف است و تمام ادعاهای آزادی دموکراسی در غرب مثل مزخرفات رهبران عقب مانده ی کشورهای توسعه نیافته پوچ است. قدرت ساختار و سازوکار مشخصی دارد و فرم سیستم سیاسی نمی تواند آن را خیلی بالا یا پایین کند