ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فردا دیر است: کمپین گفت‌وگو درباره انرژى هسته‌اى

در ا ین برنامه گفت‌وگویی داریم با آسیه امینی، روزنامه نگار و کنش‌گر مدنی درباره کمپین گفت‌وگو درباره انرژى هسته اى.

فردا دیر است! با این تأکید کمپین گفت وگو درباره انرژی هسته ای فعالیت خود را آغاز کرده است.
این کمپین از سوى مرکز حامیان حقوق بشر و با حمایت جمعى از سازمان‌های حقوق بشرى، حامى آزادى بیان و جامعه مدنى و نیز حمایت حدود ۳۲۰ تن از فعالان اجتماعى، زنان، حقوق بشر، محیط زیست و جمعى از کارشناسان مرتبط آغاز به کار کرده است.
بیانیه اعلام موجودیت این کمپین این گونه آغاز می‌شود:
زمان مناسب برای پرداختن به موضوع انرژی هسته‌ای و طرح یک گفت‌و‌گوی ملی درباره آن همین امروز است.
پرداختن به موضوع انرژی هسته‌ای، با وجود اینکه یک مسئله ملی است، طی دهه‌های گذشته از پیش از انقلاب تاکنون همیشه در انحصار دولت‌ها بوده است.
برای بررسی بیشتر این موضوع  با آسیه امینی، روزنامه نگار و کنشگر مدنی گفت‌وگو کرده و از او درباره چگونگی شکل گیری این کمپین و حواشی آن پرسیده‌ایم.

 در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    حکومت اسلامی چنانچه قصد قطعی برای تعلیق و رفع تحریم‌ها را تعقیب می‌کرد،  می‌توانست به جای انتخاب الگوی ناموفق کره شمالی ، الگوی موفق آفریقای جنوبی را انتخاب کند. آفریقای جنوبی در ابتدای دهه نود، شش بمب اتمی در اختیار خود را از میان برد، درهای تاسیسات اتمی خود را به روی بازرسان آژانس گشود، و چند ماه بعد مفاد پیمان معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی را نیز پذیرفت. از آن زمان نفوذ سیاسی آفریقای جنوبی در منطقه مستمرا افزایش یافت و دولت اکثریت سیاه پوستان نیز تصمیمات دولت اقلیت سفید‌ها را در واگذاری ظرفیت نظامی- اتمی آن کشور محترم شمرد.