ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله تند به حذف شعار "مرگ بر آمريکا" و مذاکرات هسته‌ای در نماز جمعه

در نماز جمعه تهران، انتقادهای تندی به حذف شعار "مرگ بر آمريکا" و محرمانه ماندن جزئيات مذاکرات هسته‌ای مطرح شد.

حميد روحانی، رئيس بنياد تاريخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در نماز جمعه امروز ۱۰ آبان‌ماه به‌شدت از کنار گذاشتن شعار "مرگ بر آمريکا" و محرمانه ماندن جزئيات مذاکرات هسته‌ای انتقاد کرد.

حميد روحانی: شعار مرگ بر آمريکا يک عبادت است

حميد روحانی شعار "مرگ بر آمريکا" را يک "عبادت" دانست و گفت: "اين سخن برگرفته از قرآن است."

وی گفت: "کسانی که امروز اصرار دارند اين شعار گفته نشود، اگر در زمان امام حسين بودند و با يزيد مواجه بودند يا به يزيد می‌پيوستند يا از هرگونه تبری و نفرت از يزيد جلوگيری می‌کردند و حاضر نبودند که ابراز نفرت کنند."

رئيس بنياد تاريخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی به‌طور تلويحی به انتشار خاطرات اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اشاره کرد که در آن آمده بود آيت‌الله خمينی، رهبر انقلاب ايران با کنار گذاشتن شعار "مرگ بر آمريکا" موافق بوده است.

حميد روحانی در اين‌باره گفت: "يک‌باره خواب‌نما می‌شوند که امام با حذف شعار مرگ بر آمريکا موافق بوده است. مگر اين مملکت بی‌صاحب است که هرکسی شب بخوابد و صبح بيدار شود خواب‌نما شود و برای مرم خاطره بسازد؟ اين مملکت صاحب دارد."

به گفته وی اگر رهبر انقلاب ايران با چنين مسئله‌ای موافق بود، حرفهایش را "درگوشی" با کسی نمی‌گفت بلکه به مردم اعلام می‌کرد.

احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان نيز در نماز جمعه امروز گفت: "مسئله مبارزه با آمریکا ریشه عقیدتی و اعتقادی دارد."

احمد خاتمی: با رابطه‌ با آمریکا گرفتاری‌های کشور بيشتر می‌شود

خاتمی گفت: "کسانی می‌خواهند این القاء نادرست را داشته باشند که گرفتاری‌های کشور با رابطه‌ با آمریکا حل می‌شود، اما واقعیات تاریخی نشان داده که این گرفتاری‌ها افزون خواهد شد."

وی با بيان اين‌که "آمریکا در تجربه‌اش نشان داده که با مذاکره چیزی به کسی نداده است"، افزود: "آن‌ها نم پس نداده‌اند. این‌ها فقط زبان مقاومت را می‌فهمند."

حميد روحانی، رئيس بنياد تاريخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در بخش ديگری از سخنان خود به روند مذاکرات هسته‌ای و محرمانه ماندن مضمون اين مذاکرات انتقاد کرد.

روحانی گفت: "اين‌ها مردم را نامحرم می‌دانند. اين شيوه‌ای است که می‌خواهند مردم را در بی‌خبری نگه دارند."

وی همچنين افزود: "در نوشته‌های منحوس و زهرآگين‌شان زمزمه می‌کنند که سياست خارجی را بايد از خيابان‌ها جمع کرد يعنی در حقيقت از دست مردم بايد آن را بيرون آورد چون مردم اگر در جريان قرار گيرند، نمی‌گذارند در مذاکرات پشت پرده، بده و بستانی صورت گيرد؛ پس بايد مردم را نامحرم دانست و از صحنه بيرون راند."

مقام‌های مسئول ايران در مذاکرات هسته‌ای، به‌ويژه محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران بارها از محرمانه ماندن جزئيات مذاکرات هسته‌ای پشتيبانی کرده‌اند و آن را بخشی از توافق دو طرف مذاکرات اعلام کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.