ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چهار زندانی سياسی، دلايل اعتصاب خود را اعلام کردند

عبدالفتاح سلطانی، امیر خسرو دلیرثانی، مهدی خدایی و سعید مدنی، زندانيان سياسی که در زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند، دلايل اعتصاب خود را اعلام کردند.

عبدالفتاح سلطانی، امیر خسرو دلیرثانی، مهدی خدایی و سعید مدنی، زندانيان سياسی که در زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند در بيانيه نخست خود با عنوان "چرا اعتصاب غذا کردیم؟" دلايل اعتصاب خود را اعلام کردند.

مهدی خدایی، امیرخسرو دلیرثانی، عبدالفتاح سلطانی و سعید مدنی

آن‌ها در بيانيه خود گفته‌اند مطابق آیین‌نامه سازمان زندان‌ها، این سازمان که به‌طور مستقيم زیر نظر رئیس قوه قضائیه انجام وظیفه می‌کند، موظف است کلیه اقدامات لازم را به‌منظور حفظ سلامت زندانیان به‌ويژه معاینه و معالجه زندانیان بیمار انجام دهد.

به‌گفته اين زندانيان اعتصاب‌کننده سازمان زندان‌ها "تخلفات عدیده‌ای" در این زمینه داشته و دارد.

آن‌ها به مرگ هدی صابر، افشین اسانلو، حسن ناهید، محسن دگمه‌چی و البرز قاسمی، زندانيان سياسی که همگی به دليل وضع بد جسمانی خود در زندان جان باخته‌اند اشاره کرده و گفته‌اند: "روند تدریجی فرسایش جسمی و روحی برخی از زندانیان به دلیل شرایط نامساعد زندان و ابتلای آنان به بیماری‌های مزمن و حاد و در عین حال بی‌توجهی و تاأخیر مدیریت زندان در ارائه خدمات درمانی مناسب، مدت‌هاست روند مرگ تدریجی زندانیان به‌خصوص زندانیان سیاسی، عقیدتی، امتیتی را آغاز کرده است."

چهار زندانی اعتصاب‌کننده مشکلات و مسایلی که موجب شد تا اعتصاب غذا کنند را برشمرده‌اند.

آن‌ها نوشته‌اند خدمات درمانی تخصصی به بیماران نیازمند ارائه نمی‌شود؛ اعزام بیماران به مراکز درمانی خارج از زندان موکول به پوشیدن لباس مخصوص و بستن دستبند و پابند می‌شود؛ فرایند اعزام بیماران به مراکز درمانی با مداخله نهادهای امنیتی، دادستانی و حتی برخی قضات صورت می‌گيرد؛ اعزام زندانیان به مراکز درمانی فرایند طولانی و چندین ماهه دارد؛ پزشک متخصص در پاره‌ای از رشته‌ها در زندان وجود ندارد و به وضعیت بسیاری از بیماران زندانی بی‌توجهی می‌شود.

آن‌ها ضمن اعلام نگرانی نسبت به وضعیت جسمی میرحسین موسوی و مهدی کروبی و محدودیت در ارایه خدمات درمانی به آن‌ها، گفته‌اند "در اعتراض به محدودیت‌های نابه‌جا و غیر قانونی برای دریافت خدمات درمانی به همه زندانیان سیاسی، عقیدتی و امنیتی" از روز شنبه ۱۱ آبان‌ماه‌ جاری اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌اند.

از این میان، به گفته مائده سلطانی، دختر عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری و از بنیان‌گذاران "کانون مدافعان حقوق بشر"، این زندانی سیاسی، در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت زندانیان بیمار و بی‌توجهی به درخواست‌های مکرر خود برای مرخصی درمانی خارج از زندان، از روز دهم آبان ۱۳۹۲همزمان با شصتمین سالروز تولدش، دست به اعتصاب غذای تر زده است.

سلطانی از بیماری‌های گوارشی، کم‌خونی و ناراحتی‌های دهان و دندان رنج می‌برد. به گفته مائده سلطانی، وضعیت جسمی این زندانی سیاسی، به گونه‌ای است که لازم است مراحل درمان  در خارج از زندان و در محیطی مناسب پیگیری شود.

محمدحسین یوسف‌پور، اسماعیل برزگر و احمد دانشپور از دیگر زندانیان بیمار اوین هستند که وضعیت آنها نگران‌کننده گزارش شده است.

در همین زمینه

گفت‌وگو با مائده سلطانی، دختر عبدالفتاح سلطانی

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Bahram

    رژیم کشتار که روزانه چند نفر را بدار مکشند, به سلامتی زندانیان اهمیت میدهند؟

  • hasani

    اشغال سفارت و ژست سوپر انقلابی ٬ بهترین فرصت حزب اله برای سرکوب سایر گروههای سیاسی بعنوان جاسوس و منافق و ضد انقلاب و فتنه و گسترش دیکتاتوری بود که هنوز ادامه دارد!