ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در حواشی سفر سه‌ روزه ی نوری المالکی

در این برنامه گفت‌وگویی داریم با حسن هاشمیان، تحلیلگر سیاسی خاورمیانه درباره سفر سه‌روزه نوری المالکی، نخست وزیر عراق به واشنگتن و حاشیه‌های آن.

سفر سه روزه‌ی نوری المالکی، نخست وزیر عراق به واشنگتن و گفت‌وگوی او با اوباما و مقام‌های آمریکایی دیگر در شرایط بحرانی عراق و مسائل پیچیده‌ی منطقه به ویژه سوریه و ایران صورت گرفته است.
روز یکشنبه، همزمان با دیدار نوری مالکی صدها نفر بیرون از کاخ سفید علیه این سفر تظاهرات کردند. گروهی از سیاستمداران آمریکایی نیز در میان تظاهر کنندگان بودند از جمله پاتریک کندی، فعال سیاسی و عضو حزب دمکرات آمریکا. او به بوستون گلوب گفت : «نباید به او- مالکی - کمک نظامی بیشتری کرد چرا که با آن‌ها بر آتش جنگ فرقه ای در عراق می‌افزاید».
روزنامه‌ی فرانسوی فیگارو نوشت : «عراق که در معرض یک جنگ واقعی داخلی قرار دارد به آمریکا روی آورده است».
دو سال پس از خروج آمریکایی‌ها از عراق، شمار قربانیان حملات تروریستی در ماه اکتبر ۲۰۱۳ از رکورد سال ۲۰۰۸ فراتر رفت. فقط در ماه اکتبر بیش از ۱۰۰۰ تن کشته و صدها نفر زخمی شدند. در شرایط بحرانی کنونی عراق، اهداف اصلی نوری المالکی از سفر به واشنگتن چیست؟
این پرسشی است که ایرج ادیب زاده در گفت‌وگو با حسن هاشمیان، تحلیلگر سیاسی خاورمیانه در استانبول با ایشان در میان گذاشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.