ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمايت گزارشگران بدون مرز از کارزار “گفت‌وگو درباره انرژی هسته‌ای”

گزارشگران بدون مرز: "از زمان افشای فعاليت‌های ايران درباره انرژی هسته‌ای در اواخر دهه ۷۰ شمسی، تا امروز، هرگونه اطلاع‌رسانی، تأمل و گفت‌وگو در اين‌باره از سوی نهادهای رسمی کنترل، نظارت و سانسور شده است."

گزارشگران بدون مرز از کارزار مرکز حاميان حقوق بشر به رياست شيرين عبادی برنده جايزه صلح نوبل، برای “گفت‌وگو درباره انرژی هسته‌ای” حمايت کرد.

این کارزار چند روز پيش با حمایت جمعی از سازمان‌های حقوق بشری، مدافعان آزادی بیان و جامعه مدنی و همچنین پشتیبانی بیش از ۳۲۰ تن از فعالان اجتماعی، زنان، حقوق بشر، محیط زیست و جمعی از کارشناسان مرتبط آغاز به کار کرد.

گزارشگران بدون مرز در بيانيه خود به همين مناسبت با تأسف اعلام کرده است: "از زمان افشای فعاليت‌های ايران درباره انرژی هسته‌ای در اواخر دهه ۷۰ شمسی، تا امروز، هرگونه اطلاع‌رسانی، تأمل و گفت‌وگو در اين‌باره از سوی نهادهای رسمی کنترل، نظارت و سانسور شده است."

به‌گفته اين نهاد مدافع آزادی رسانه‌ها، "در کنار وزارت ارشاد اسلامی و ارگان سانسور رسانه‌ای آن هيئت نظارت بر مطبوعات، وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شورای عالی امنيت ملی به شکل نظامند و روزمره مسائل «حساس»، از اين ميان و به ويژه هر مطلب به‌دور از گفتمان رسمی درباره‌ انرژی هسته‌ای را برای رسانه‌ها ممنوع کرده‌اند."

در بیانیه‌ مرکز حامیان حقوق بشر و پشتیبانان این حرکت نيز آمده بود: “پرداختن درباره موضوع انرژی هسته‌ای با وجود این‌که یک مسئله ملی است اما طی دهه‌های گذشته از پیش از انقلاب تاکنون همیشه در انحصار دولت‌ها بوده است و این شائبه را ایجاد کرده که انرژی هسته‌ای صرفا یک مسئله سیاسی است.”

 گزارشگران بدون مرز گفته است از مذاکرات ايران با کشورهای گروه ۵+۱ تا مباحث زيست‌محيطی مربوط به آن و يا حتی هزينه‌های پرداخت‌شده برای اين فن‌آوری، از چشم مردم پنهان است.

اين سازمان پشتيبان آزادی بيان آورده است: "برای پرداختن به موضع انرژی هسته‌ای، تا امروز تعداد بسياری از روزنامه‌نگاران در سراسر کشور، احضار، تهديد و يا بازداشت و متهم به جاسوسی شده‌اند."

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • jamal

     ازمایش انفجار اتمی  در اتاق احتراق -در سایت اتمی   صلح امیز است ؟ 

  • babak

    انرژی هسته‌ای حکومت اسلامی = بمب اتمی ؟