ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گروه جيش‌العدل مسئوليت ترور دادستان زابل را بر عهده گرفت

موسی نوری، دادستان زابل صبح چهارشنبه ۱۵ آبان‌ماه ترور شد. گروه جيش‌العدل با انتشار اطلاعيه‌ای مسئوليت اين ترور را برعهده گرفت.

ابراهيم حميدی، رئيس کل دادگستری سيستان و بلوچستان اعلام کرد صبح امروز چهارشنبه ۱۵ آبان‌ماه افراد ناشناس موسی نوری دادستان شهر زابل را ترور کردند. گروه جيش‌العدل که مرزبانان ايرانی را در سراوان به‌قتل رسانده بود مسئوليت اين ترور را برعهده گرفت.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حميدی گفت اين اقدام ساعت هفت و ۱۵ دقيقه امروز، هنگامی که دادستان شهر زابل در مسير رفتن به محل کار خود بود صورت گرفته است.

به‌گفته رئيس کل دادگستری سيستان و بلوچستان خودروی پژويی با دوسرنشين در کنار ماشين دادستان زابل که در مسير رفتن به محل کارش بوده، متوقف می‌شود و اين دو نفر که مسلح بودند از داخل خودرو، موسی نوری و راننده‌ وی را به رگبار می‌بندند.

وی افزود در اثر اين حمله دادستان شهر زابل و راننده‌اش مهدی مرعی کشته شده‌اند.

۱۴ مرزبان ایرانی روز جمعه سوم آبان‌ماه در شرق این کشور در حمله‌ای کشته شدند. گروه جیش‌العدل مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

بلافاصله پس از این حمله جمهوری اسلامی ایران ۱۶ نفر از بلوچ‌های زندانی را به تلافی این اقدام تروریستی در زندان زاهدان اعدام کرد.

رئيس کل دادگستری سيستان و بلوچستان درباره‌ ارتباط ترور دادستان زابل با اعدام‌های اخير در اين استان گفت: "اين موضوع هيچ ارتباطی با اعدام‌های اخير ندارد. اين حادثه در منطقه سيستان و زابل توسط اشرار اين منطقه اتفاق افتاده و ماهيتا با اشرار منطقه بلوچستان متفاوت است."

در همين حال گروه جيش‌العدل امروز در تارنمای رسمی خود مسئوليت ترور دادستان زابل را برعهده گرفت.

اين گروه در اطلاعيه خود به اين مناسبت نوشته است عمليات ترور دادستان زابل را  "گردان نظامی مولوی نعمت‌الله توحيدی" به انتقام اعدام ۱۶ بلوچ انجام داده است.

اطلاعيه جيش‌العدل موسی نوری را کسی معرفی کرده که به‌گفته اين گروه با همکاری محمد مرزيه، دادستان زاهدان در سيستان و بلوچستان "جنايات زيادی" مرتکب شده و اعدام ۱۶ بلوچ نيز توسط آن‌ها صورت گرفته است.

جيش‌العدل همچنين در اين اطلاعيه اعلام کرده که محمد مرزيه را در "ليست سياه" خود قرار داده است.

اين گروه گفته است فیلم عملیات ترور دادستان زابل نيز به‌زودی در دسترس رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.