ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشف حقايق تازه در پرونده مرگ ستار بهشتی

خانواده ستار بهشتی از وجود يک نظريه پزشکی قانونی مطلع شده‌اند که بر پايه آن اين وبلاگ‌نويس، به‌طور قطع بر اثر خونريزی ريه، کبد، کليه و مخچه فوت کرده است.

يک منبع آگاه به کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران گفته است خانواده ستار بهشتی از وجود يک نظريه پزشکی قانونی مطلع شده‌اند که بر پايه آن اين وبلاگ‌نويس که سال گذشته در بازداشتگاه درگذشت، به‌طور قطع بر اثر خونريزی ريه، کبد، کليه و مخچه فوت کرده است.

اين منبع آگاه گفت گزارش پزشکی فوق در ميان پرونده سه هزار صفحه‌ای مرگ ستار بهشتی بوده است.

وی افزود: "اين گزارش يکی از پزشکان پزشک قانونی است که برای تالار تشريح پزشک قانونی سال گذشته فرستاده است اما خانواده و وکيل ستار تا زمانی که پرونده در مهرماه امسال به دادگاه فرستاده نشده بود حق خواندن پرونده را نداشتند و از آن بی‌اطلاع بودند."

به‌گفته وی اواخر مهرماه سال جاری وکيل ستار بهشتی توانست اجازه کپی نظر پزشک قانونی را از دادگاه بگيرد.

اين منبع آگاه تأکيد کرد: "همه پزشکان متفق‌القول بودند که ستار در اثر اين خونريزی‌ها فوت کرده است."

احمد شجاعی، رئيس سازمان پزشک قانونی کشور ۱۸ تيرماه سال جاری گفته بود بر اساس گزارش نهايی اين سازمان، ضربات وارده بر ستار بهشتی کشنده نبوده و نمی‌تواند باعث مرگ او شده باشد.

وی همچنين گفت در آزمايش‌های سم‌شناسی نيز هيچ موردی مشاهد نشده که مرگ غيرطبيعی او را نشان دهد.

ستار بهشتی آبان‌ماه سال گذشته در زندان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (فتا) و در حین بازجویی جان خود را از دست داد. زندانیان هم‌بند بهشتی از آثار شکنجه بر بدن وی سخن گفته بودند و گفته می‌شد وی بر اثر شکنجه‌های واردشده در زندان کشته شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.