ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمريکا و اسرائيل حق رأی خود در يونسکو را از دست دادند

ايالات متحده و اسرائيل به‌دليل

ايالات متحده و اسرائيل به‌دليل آن‌که هيچ کدام از تعهدات مالی خود به نهاد علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) را انجام نداده‌اند، امروز جمعه ۱۷ آبان‌ماه (هشتم نوامبر) حق رأی خود در آن را از دست دادند.

کمک ۷۰ میلیون دلاری سالانه آمریکا ۲۲ درصد کل بودجه یونسکو را تشکیل می‌داد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، يک منبع آگاه در يونسکو که نخواست نامش فاش شود گفت: "در فهرست کشورهايی که حق رأی خود را از دست داده‌اند نام آمريکا و اسرائيل قرار خواهد گرفت."

به‌گفته اين مقام مسئول در يونسکو "نه آمريکا و نه اسرائيل مدارک لازم را صبح امروز ارائه نکردند تا حق رأی خود را به دست آورند."

اين دو کشور پس از آن‌که يونسکو فلسطين را به‌طور رسمی به عضويت خود پذيرفت، از پرداخت سهم کمک مالی خود به اين سازمان خودداری کرده‌اند.

کنفرانس عمومی یونسکو ۲۴ اکتبر ۲۰۱۱ (دوم آبان ۱۳۹۰) با ۱۰۷ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۵۲ رأی ممتنع، عضویت کامل فلسطین را در یونسکو به تصویب رساند.

آمریکا، اسرائیل، کانادا و آلمان از جمله کشورهای بودند که رأی منفی دادند. فرانسه، برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی رأی مثبت و بریتانیا و ژاپن نیز رأی ممتنع دادند.

آمریکا در واکنش به پذیرفته‌شدن فلسطین به عنوان عضو کامل یونسکو اعلام کرد کمک ۷۰ میلیون دلاری خود را به این نهاد قطع می‌کند.

کمک ۷۰ میلیون دلاری سالانه آمریکا ۲۲ درصد کل بودجه یونسکو را تشکیل می‌داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.