ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران نیروگاه دماوند دست به تجمع اعتراضی زدند

صبح امروز شنبه، ۱۸ آبان‌ماه

صبح امروز شنبه، ۱۸ آبان‌ماه ۱۳۹۲، جمعی از کارگران نیروگاه دماوند، در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات معوقه خود در مقابل درب ورودی این واحد تولیدی تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) ۵۱۰ کارگر شاغل در این نیروگاه، بیش از یک سال است که از بابت حقوق بیمه اجباری و تکمیلی، اضافه کاری، عیدی، پاداش و بن کارگری، از کارفرمای خود طلبکارند.

یکی از کارگران این نیروگاه که در تجمع امروز حضور داشته به ایلنا گفته: "غیر از مطالبات معوقه یاد شده، کارگران نیروگاه دماوند، در یک سال و نیم گذشته، دستمز ماهیانه خود را هم با تاخیر دریافت کرده‌اند."

این کارگر نیروگاه در ادامه گفت‌وگویش با اینا افزوده: "وضعیت نامطلوب مالی در حالی برای بیش از یک سال به کارگران نیروگاه حرارتی دماوند تحمیل شده‌ است که کار در محیط‌های نیروگاهی یکی از مشاغل پرخطر و حادثه خیز تلقی می‌شود."

مالکیت نیروگاه حرارتی دماوند در سال ۱۳۹۱ از شرکت توانیر به بخش خصوصی منتقل شده است.

این فعال کارگری همچنین درباره وضعیت صنفی کارگران نیروگاه به ایلنا گفته است: "در نیروگاه حرارتی دماوند، هیچ گونه نهاد صنفی کارگری به شکل رسمی فعالیت ندارد."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.