ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مذاکرات ژنو، فرصتی از دست رفته

در برنامه ی امروز ، ایرج ادیب زاده از رضا تقی زاده، کارشناس سیاسی و کارشناس مسائل اتمی در گلاسکو پرسیده است: آیا سفر آمانو، ۲۴ ساعت پس از مذاکرات بدون توافق ژنو تلاش تازه ای است برای خارج شدن از بن بست کنونی یا مستقل از این گفت‌وگوهاست؟

بیست و چهار ساعت پس از پایان مذاکرات بدون توافق ژنو بین ایران و شش قدرت بزرگ جهانی، یوکیو آمانو، رییس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی در تلاش تازه برای خارج ساختن پرونده‌ی گفت‌وگو برانگیز اتمی ایران از بن بست کنونی راهی تهران شد.
گفت‌وگوهای آمانو و مقام‌های تهران، دوشنبه ۱۱ نوامبر برای حل مشکلات کنونی بین آژانس و ایران آغاز شده است. آمانو پیش از ترک وین به سوی ایران به خبرنگاران گفت :امیدوار است گفت‌وگوها در تهران نتایج سازنده ای داشته باشد تا به گونه ای مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ای ایران ، آن طور که مقام‌های این کشور می‌گویند، تضمین شود. علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران نیز گفته است توافق نامه‌ی تازه ای با آژانس امضا خواهد کرد، توافق نامه ای که شاید به دو سال مذاکرات بی نتیجه‌ی آژانس با ایران پایان دهد.
برای بررسی اهداف این سفر و واکنش‌های پس از پایان مذاکرات ژنو، ایرج ادیب زاده از رضا تقی زاده، کارشناس سیاسی و کارشناس مسائل اتمی در گلاسکو پرسیده است: آیا سفر آمانو، ۲۴ ساعت پس از مذاکرات بدون توافق ژنو تلاش تازه ای است برای خارج شدن از بن بست کنونی یا مستقل از این گفت‌وگوهاست؟ تقی زاده باور دارد که ایران فرصت بزرگی را از دست داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مذاکرات ژنو، فرصتی از دست رفته | میان پرده - Interlude

    […] فایل صوتی را بشنوید: […]