ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فستیوال تئاتر ایرانی در کلن

بیستمین فستیوال تئاتر ایرانی از ششم تا دهم نوامبر در شهر کلن آلمان

بیستمین فستیوال تئاتر ایرانی از ششم تا دهم نوامبر در شهر کلن آلمان برگزار شد. در این فستیوال طی چهار روز، دوازده تئاتر اجرا و در کنار آن چهار نشست جانبی تشکیل گردید. مجید فلاح‌زاده و بهرخ بابایی زوج هنرمندی هستند که در بیست سال گذشته هر سال در ماه نوامبر این فستیوال را برگزار می‌کنند.

افسانه ببر

تئاتر «افسانه ببر» به کارگردانی و بازیگری صدرالدین زاهد داستان سرباز مجروحی است که هم‌رزمانش او را در کوه‌های هیمالیا رها کرده‌اند و او به غار ماده ببری پناه برده است.

هزار و یک

«هزار و یک» داستان زن و شوهری است که در پیچیدن نسخه روشنفکرانه برای زندگی مشترک یکنواختشان دچار سردرگمی شده و زندگی خود را به تباهی می کشانند. بهرخ بابایی و شاپور سلیمی این نمایش را به روی صحنه بردند. علیرضا کوشک جلالی این تئاتر را بر اساس داستان «رابطه باز زناشویی» اثر داریو فو کارگردانی کرده است.

خان شریف خودمان

«خان شریف خودمان» حکایت مردمانی تحت سیطره حاکمی ظالم است که توسط فرهاد فراهانی کارگردانی شده و با بازی خودش، مرتضی مجتهدی، حمید سیاح‌زاده و ستاره سهیلی به سبک رو حوضی اجرا می‌شود.

خونه جدید

نمایش «خونه جدید» داستان خواب و بیداری زنی است که در حال اسباب کشی به خانه جدیدش است و برایش اتفاق‌های باور نکردنی می‌افتد. این تئاتر را آزاده داربویی، مهرداد سیاوش و حمید خسرونژاد به کارگردانی بهروز قنبر حسینی بازی کردند.

به یاد نیست

داریوش رضوانی نمایش «به یاد نیست» را بر اساس داستان «مرده خورها»‌ی صادق هدایت که روایت دعوای دو هوو بر سر ارث و میراث است ساخته است. در این تئاتر سوسن فرخ نیا، کتایون وکیلی، فروغ صلاحی، فرشید اریجان و داریوش رضوانی بازی می‌کنند.

دلقک‌ها دوباره می‌خندند

محسن طارمی بازیگر جوانی است که در نقش دلقکی که به دنبال خنده‌های گمشده دیگر دلقک‌هاست، بیننده را درگیر تلاش‌های خود بر روی صحنه می‌کند، او نمایش «دلقک‌ها دوباره می‌خندند» را خودش نوشته و کارگردانی کرده است.

زیر آوار عشق

همه نمایش در یک شب اتفاق می‌افتد. شبی بعد از وقوع یک زلزله و تلاش زن برای زنده نگه داشتن همسرش و سرگرم کردن او با خاطرات تلخ و شیرین گذشته. سودابه فرخ نیا این تئاتر را کارگردانی و اجرا کرده است.

سیستم گرونهلم

علیرضا کوشک جلالی در «سیستم گرونهلم» که ترکیبی است از درام، کمدی و نمایش روانکاوانه جنایی مشکل بیکاری را با خشونت و در عین حال مفرح به تصویر می‌کشد. این تئاتر توسط بازیگران آلمانی و به زبان آلمانی اجرا شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سونیا

    فوق العاده بود! ممنون واقعآ!