ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دوریس لسینگ درگذشت

دوریس لسینگ، نویسنده بریتانیایی و برنده نوبل ادبی در سال ۲۰۰۷، امروز، یکشنبه، ۲۶ آبان ۱۳۹۲ (۱۷ نوامبر) در سن ۹۴سالگی در لندن درگذشت.

دوریس لسینگ، نویسنده بریتانیایی درگذشت.

دوریس لسینگ، نویسنده بریتانیایی

به گفته خانواده دوریس لسینگ، این نویسنده بریتانیایی و برنده نوبل ادبی در سال ۲۰۰۷، امروز، یکشنبه، ۲۶ آبان ۱۳۹۲ (۱۷ نوامبر) در سن ۹۴سالگی در لندن درگذشت.

او در سال ۱۹۶۲ با انتشار رمان "دفترچه طلایی" به شهرت جهانی دست یافت.

"تروریست خوب" (۱۹۸۵) یکی دیگر از آثار مطرح دوریس لسینگ است. این رمان توسط الاهه مرعشی به فارسی ترجمه شده و انتشارات مروارید آن را منتشر کرده است.

تروریست خوب ماجرای گروهی از جوانان آنارشیست است که در لندن، با ماهانه مختصری که دولت به آنان می‌‌پردازد گذران می‌‌کنند و در خانه‌های غیر مسکونی سکونت دارند. قهرمان داستان زنی است به نام آلیس ملینگز. او مثل مادری مهربان و فداکار از دوستان آنارشیست‌اش مراقبت می‌‌کند و در حالی که دوستان او به فکر ساختن بمب‌های دست‌ساز و پیوستن به تروریست‌های ایرلندی هستند، آلیس به آشپزی و فراهم کردن حداقل آسایش برای هم‌خانه‌‌هایش مشغول است. قهرمان این رمان هرچند که عقاید سیاسی دارد، اما هرگز عقایدش را بیان نمی‌‌کند.

الاهه مرعشی رمان دیگری از دوریس لسینگ را تحت عنوان "تابستان پیش از تاریکی" ترجمه کرده. این کتاب را هم انتشارات مروارید منتشر کرده است.

دوریس لسینگ در شهر کرمانشاه، در ایران زاده شد. والدین او هر دو انگلیسی بودند. پدرش، آلفرد تیلور (Alfred Tayler) که در جنگ جهانی اول معلول شده بود، کارمند بانک شاهنشاهی ایران و مادرش امیلی ماد تیلور (Emily Maude Tayler) پرستار بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.