ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بيانيه نمايندگان مجلس: اگر مذاکرات هسته‌ای فرسايشی شود در همکاری با آژانس تجديدنظر می‌کنيم

در آستانه دور جديد مذاکرات

در آستانه دور جديد مذاکرات هسته‌ای ايران در ژنو، نمايندگان مجلس ايران با انتشار بيانيه‌ای خطاب به کشورهای گروه ۱+۵، طرف مذاکرات هسته‌ای را تهديد کردند که اگر مذاکرات را به يک روند فرسايشی تبديل کنند در همکاری‌های جديد ايران با آژانس بين‌المللی انرژی اتمی تجديدنظر خواهد شد.

اين بيانيه که همه نمايندگان مجلس آن را امضا کرده‌اند در جلسه علنی امروز چهارشنبه ۲۹ آبان‌ماه مجلس خوانده شد.

در اين بيانيه گفته شده که جمهوری اسلامی ايران همواره بهترين مسير حل‌وفصل مسئله هسته‌ای را مذاکره دانسته و با آژانس بين المللی انرژی هسته‌ای "همکاری همه‌جانبه" داشته است.

نمايندگان مجلس ايران گفته‌اند در طول يک دهه مذاکره هسته‌ای، هر گاه مذاکرات به يک توافق نزديک شده "اسرائيل و بعضی قدرت‌های بزرگ" در آن اخلال ايجاد کرده و مذاکرات را به بن‌بست کشانده‌اند.

نمايندگان مجلس ضمن تأکيد بر اين‌که ايران "به هيچ وجه از حقوق هسته‌ای خود عقب‌نشينی نخواهد کرد" افزوده‌اند کشورهای غربی "به جای خط و نشان کشيدن برای مذاکرات"، "بايد بدانند اين فرصت فراخ نبوده و چنان‌چه بخواهند مذاکرات را به يک روند فرسايشی و وقت‌کشی مبدل نمايند، مجلس شورای اسلامی تصميماتی مبتنی بر مطالبه ملت ايران اتخاذ کرده و حتی در نوع همکاری های جديد با آژانس بين‌المللی انرژی هسته‌ای نيز تجديدنظر خواهد کرد."

اين بيانيه در پايان از هيئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی پشتيبانی کرده است.

دور جديد مذاکرات هسته‌ای ايران و کشورهای گروه ۱+۵، شامل آمريکا، روسيه، چين، بريتانيا، فرانسه و آلمان بعد از ظهر امروز به وقت اروپا در ژنو آغاز خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.