ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: شش هزار سرباز کودک در آفريقای مرکزی وجود دارد

يونيسف، صندوق کودکان ملل متحد،

يونيسف، صندوق کودکان ملل متحد، امروز جمعه يکم آذرماه (۲۲ نوامبر) اعلام کرد که نزديک به شش هزار سرباز کودک در گروه‌های شبه‌نظامی جمهوری آفريقای مرکزی ثبت نام کرده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، سليمان ديابيت، نماينده يونيسف در آفريقای مرکزی گفت: "امروز تقريبا از پنج تا شش هزار کودک سرباز سخن می‌رود که اين تعداد دو برابر تعداد قبلی است که ما آمار آن را داشتيم."

در ماه ژوئيه گذشته يونيسف نسبت به پيوستن کودکان به گروه‌های شبه‌نظامی مخالف دولت و يا طرفدار دولت هشدار داده و گفته بود دو هزار و ۵۰۰ کودک در گروه‌های مسلح حضور دارند.

ماه مارس گذشته حکومت فرانسوا بُزيزه، رئيس‌جمهور آفريقای مرکزی با يک کودتا سرنگون شد. از آن زمان اين کشور در جنگ داخلی به‌سر می‌برد.

ائتلاف شورشيان سه‌له‌کا، که از اقليت مسلمان اين کشور هستند کودتا را سازماندهی کردند و در پی آن ميشل جوتوديا، يکی از رهبران سه‌له‌کا، اعلام کرد رئيس‌جمهور آفريقای مرکزی است و سال آينده انتخابات را برگزار خواهد کرد.

۸۰ درصد جمعيت آفريقای مرکزی را مسيحيان تشکيل می‌دهند و مسلمانان اقليت مذهبی در اين کشور هستند. اين دو جامعه مذهبی در حال حاضر در درگيری مداوم به‌سر می‌برند.

سليمان ديابيت با درخواست از جامعه جهانی برای توجه به اين شرايط می‌گويد: "وضعيتی که ما در آفريقای مرکزی داريم بسيار بسيار جدی است."

به‌گفته اين نماينده يونيسف "نيمی از جمعيت آفريقای مرکزی کمتر از ۱۸ سال سن دارند". وی افزود: "قبل از اين بحران نيز وضعيت خوب نبود اما اکنون بدتر شده است."

کشورهای آفريقایی حدود دو هزار و ۵۰۰ سرباز به اين کشور اعزام کرده‌اند. اين تعداد بايد به چهار هزار و ۵۰۰ سرباز افزايش يابد اما منابع ديپلماتيک می‌گويند حتی اعزام اين تعداد سرباز نيز برای پايان بخشيدن به بی‌نظمی و بی‌قانونی در اين کشور کافی نيست و سازمان ملل بايد کلاه آبی‌های خود را به آفريقای مرکزی اعزام کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر |

    […] شش هزار سرباز کودک در آفریقای مرکزی وجود دارد رادیو زمانه ۲۲ نوامبر ۲۰۱۳ یونیسف، صندوق کودکان ملل متحد، روز ۲۲ نوامبر اعلام کرد که نزدیک به شش هزار سرباز کودک در گروه‌های شبه‌نظامی جمهوری آفریقای مرکزی ثبت نام کرده‌اند. در ماه ژوئیه گذشته یونیسف نسبت به پیوستن کودکان به گروه‌های شبه‌نظامی مخالف دولت و یا طرفدار دولت هشدار داده و گفته بود دو هزار و ۵۰۰ کودک در گروه‌های مسلح حضور دارند. […]