ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برنامه سینمایی اکران: معرفی فیلم «آبی گرم‌ترین رنگ است» ساخته عبدالطیف کشیش، فیلم‌ساز تونسی‌تبار فرانسوی

«آبی گرمترین رنگ است» نخستین‌بار در بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم کن امسال به نمایش درآمد و موفق شد جایزه نخل طلایی کن و جایزه منتقدان این جشنواره را در رقابت با دیگر فیلم‌های قدرتمند این بخش از آن خود کند.

از این هفته نمایش عمومی فیلم «آبی گرمترین رنگ است» ساخته تحسین‌شده عبدالطیف کشیش، فیلم‌ساز تونسی‌تبار فرانسوی در سینماهای انگلستان و ایرلند آغاز شده است. در اکران این هفته می‌پردازیم به معرفی این فیلم.
«آبی گرمترین رنگ است» نخستین‌بار در بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم کن امسال به نمایش درآمد و موفق شد جایزه نخل طلایی کن و جایزه منتقدان این جشنواره را در رقابت با دیگر فیلم‌های قدرتمند این بخش از آن خود کند. پس از آن فیلم در بسیاری از جشنواره معتبر دیگر چون نیویورک، لندن، تلوراید و تورنتو نیز به روی پرده رفت و جوایزی به دست آورد. فیلم از اول ماه نوامبر به شکل محدود در سینماهای آمریکا به نمایش در آمده و در هفته‌های آینده در بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی چون سوئد، آلمان و اتریش نیز به روی پرده می‌رود. عنوان اصلی فیلم «زندگی آدل» است و در برخی از کشورها چون فرانسه نیز با همین نام به نمایش در آمده است.
فیلم داستان زندگی ادل و ورود او به دنیای بزرگسالی و شناخت خویشتن است. ادل دختر ۱۵ ساله باکره‌ای است که تصمیم دارد در آینده معلم شود و در رویاهایش به اولین عشق خود فکر می‌کند. او با اِما، دختری مو آبی که دانشجوی رشته هنر است آشنا می‌شود و ابتدا در خیالش خود را با او تصور می‌کند، اما بعدتر خیال به واقعیت می‌پیوندد و رابطه‌ای میان ادل و اما شکل می‌گیرد، رابطه‌ای که با پیچیدگی‌های خود زندگی ادل را دگرگون می‌کند و به شناخت تازه‌ای از خود می‌رساند.

هر هفته در «برنامه سینمایی اکران» نگاهی داریم به یکی از فیلم‌های مهم روی پرده سینماهای جهان. در این برنامه مروری می‌کنیم بر خلاصه داستان فیلم٬ معرفی عوامل سازنده٬ گفته‌های فیلمسازان٬ چگونگی ساخت فیلم و نمایش آن و در نهایت نظر برخی از منتقدان معروفترین و شناخته‌شده‌ترین مجله‌های سینمایی و روزنامه‌های جهان درباره فیلم. همچنین در این برنامه می‌توانید بخش‌هایی از صدای پیش‌پرده فیلم و موسیقی متن آن را بشنوید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.