ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يک ميليون کودک سوری پناهنده شده‌اند

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که از آغاز جنگ داخلی سوريه بيش از يک ميليون کودک سوری به خارج از اين کشور گريخته‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، بيشترين تعداد کودکان پناهنده سوری در سه کشور لبنان، ترکيه و اردن به‌سر می‌برند. در لبنان ۳۸۵ هزار، ترکيه ۲۹۴ هزار و اردن ۲۹۱ هزار کودک سوری پناهنده هستند.

بر اساس آمار سازمان ملل در مجموع بيش از نيمی از پناهندگان سوری کودک هستند.

مسئولان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل می‌گويند در کشورهای ديگر بسياری از مسئوليت‌های خانواده‌های پناهنده سوری را کودکان انجام می‌دهند. به‌عنوان مثال در اردن نيمی از خانواده‌های سوری  کودکان خود را به‌ کار وامی‌دارند تا درآمدی کسب کنند. اين در حالی است که درآمد کودکان بسيار پايين است و برخی از آنان برای ۱۲ ساعت کار سه يورو دريافت می‌کنند.

در مورد کودکان دختر وضع بدتر است و خانواده‌ها به‌دليل احتمال سوء استفاده‌های جنسی، مانع از خروج دختران از محل زندگی‌شان می‌شوند.

بنا به‌گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ۲۹ درصد از اين کودکان تنها يک بار در هفته محل زندگی خود را ترک می‌کنند.

همچنين اقليتی از کودکان سوری پناهنده به مدرسه می‌روند. به‌دليل محدوديت امکانات در لبنان و اردن تا پايان سال جاری ميلادی جايی برای ۳۰۰ هزار کودک در مدارس وجود نخواهد داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.