ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجموعه «مسافر»، قسمت چهل‌وپنجم: ورود به رام‌الله و آزادی زندانیان

هومن راورپور به شهر رام‌الله می‌رسد. قرار بود که ۲۶ زندانی فلسطینی از زندان‌های اسرائیل آزاد بشوند. جشن بزرگی‌ برای آن‌ها تدارک دیده شده است.

بعد از نابلس به سمت رام‌الله رفتم. در ابتدا در یکی‌ از ورودی‌های رام‌الله سربازان اسرائیلی اجازه ورود به من ندادند، به این دلیل که با دوچرخه بودم. مجبور شدم که به یکی‌ دیگر از ورودی‌ها بروم، ولی‌ در بین راه یک درجه‌دار ارتش من را سوار ماشین خودش کرد و من را به مقصد رساند.

فردای آن روز که به رام‌الله رسیدم، قرار بود که ۲۶ زندانی فلسطینی از زندان‌های اسرائیل آزاد بشوند. جشن بزرگی‌ را برای آن‌ها تدارک دیده بودند، آن‌ شب حدود ساعت ۴ صبح، آن‌ها آمدند. در آن‌جا با یک خانمی که چندین سال پیش به مدت پنج سال در زندان بود آشنا شدم. از او وقت گرفتم که گفت‌وگویی با هم داشته باشیم. دو روز بعد وقتی‌ به محل کار او رفتم بر حسب اتفاق، یکی‌ از زندانی‌هایی‌ که دو روز پیش آزاد شده بود هم آن‌جا حضور داشت و این فرصت خوبی بود برای این‌که با هر دوی آن‌ها مصاحبه‌ کنم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • m

    آزاد سازی این جنایتکاران واقعا اشتباه بود. کجای دنیا آدمکشها را آزاد میکنند؟ در بیشتر کشورها اینها را اعدام میکنند که فردا بیشتر جنایت نکنندیا اول اطمینان حاصل میکنند که طرف از کرده اش پشیمان شده و دیگر ازین کارها نمیکند نه اینکه آزادشان کنند و تازه بهشان شغل دولتی بدهند. مخصوصا مسلمونا که کلا کشتار یهودیها را به علت عقاید اسلامی شان درست میدانند و هرگز از جنایت بر علیه یهودیها پشیمان نمیشوند.این نوع دموکراسی زیادی همانطور که شاه و ایران را نابود کرد میتواند اسراییل را هم به نابودی به دست مسلمانان بکشاند و اصلا باید دموکراسی را از بین برد! خدا رحم کند به یهودیهایی که بعد از فرار از کشورهای اسلامی مثل ایران به خیال راحت شدن از دست آزارهای امت اسلام به اسراییل پناهنده میشوند و مجبورند با این نوع مسلمونا زندگی کنند. به این میگویند از چاله به چاه افتادن! در کشورهای اسلامی که اعدام یک مجازات خیلی عادی است و رهبران و حاکمان این کشورها بدترین رفتار را با مردمشان دارند به علت این است که مردم خودشان را می شناسند و میدانند که چون این مردم با فرهنگ خشونت بار اسلامی بار آمده اند اگر با آنها خوب رفتار شود بیشتر از خودشان خشونت نشان میدهند. مثل شاه بیچاره که چون خوب با مردم رفتار میکرد مردم نابودش کردند ولی آخوندا هر چقدر هم که با مردم بد رفتار کنند حکومتشان بیشتر ادامه دارد و صدای مخالفت از مردم برنمیاد.