ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرونده میکونوس هنوز باز است

زمانه با رویا حکاکیان نویسنده، در مورد تجربه کار بر روی موضوع میکونوس، سبک نویسندگی او، عوامل جذاب این روایت، سرنوشت قاتلین، نقش دستگاه قضایی آلمان در این پرونده که یکی از درخشان ترین نقاط در تاریخ دستگاه قضایی این کشور پس از جنگ جهانی دوم است، به گفتگو نشسته است.

رویا حکاکیان نویسنده کتاب «قاتلان قصر فیروزه » اکتبر امسال جایزه ادبی انجمن نویسندگان آمریکایی ِ آسیایی تبار را از آن خود کرد. وی درسال ۱۳۶۳ شمسی زمانی که ۱۸ ساله بود ایران را ترک گفت. کار بر روی این کتاب ۷ سال طول کشید. کتاب پس از انتشار مورد استقبال منتقدین ادبی در آمریکا قرار گرفت. «قاتلان قصر فیروزه » جزو یکی از صد کتاب منتخب نیویورک تایمز، جزو ۱۰کتاب منتخب مجله نیوزویک در سال ۲۰۱۱ و بهترین کتاب سال کمپانی خبری رویترز بود . کانون وکلای آمریکا در سطح فدرال نیز از آن استقبال کرد.
کتاب «قاتلان قصر فیروزه » به زبان انگلیسی منتشر شد و سپس به زبان کردی نیز ترجمه شد. از رویا حکاکیان قبلا دو کتاب شعر به نام‌های «به خاطر آب» و «نامی سزاوار نیایش » به زبان فارسی منتشرشده است.
اولین جرقه آشنایی نویسنده با موضوع کتاب یعنی ترور دکتر صادق شرافکندی در سپتامبر ۱۹۹۲ در رستوران میکونوس در برلین به همراه سه نفر دیگر که هیات نمایندگی حزب کردستان ایران را تشکیل می‌دادند، تماشای فیلم «جنایت مقدس » اثر رضا علامه زاده بود، که در آن فیلم به قتل‌های سیاسی بی شماری از جمله میکونوس اشاره شده است.
به گفته نویسنده با وجود صدور حکم دادگاه این پرونده از نظر دستگاه قضایی آلمان باز است، چه نکات ناروشن و مبهم در آن هنوز وجود دارد، از جمله مسلسل چی، شریف، که هرگز دستگیر نشد یا کسانی که به عنوان جاسوس در رستوران عمل کردند.

رویا حکاکیان، نویسنده

رویا حکاکیان تلاش کرده تا کتاب نه بر اساس واقعیت بلکه تا آنجا که امکان دارد، بازسازی خود واقعیت باشد. گفت‌وگوهای پرشماری که نویسنده با قربانیانی که زنده ماندند، خانواده‌های آن‌ها، افراد درگیر در دستگاه قضایی آلمان، کسانی که به قاتلین نزدیک بوده‌اند، روزنامه نگاران و افراد اپوزسیون ایرانی داشته، دست او را در بازسازی این حادثه تاریخی باز نموده و داستان دقیق و بسیارنزدیک به آنچه رخ داده، نوشته شده است.
زمانه با رویا حکاکیان نویسنده، در مورد تجربه کار بر روی موضوع میکونوس، سبک نویسندگی او، عوامل جذاب این روایت، سرنوشت قاتلین، نقش دستگاه قضایی آلمان در این پرونده که یکی از درخشان ترین نقاط در تاریخ دستگاه قضایی این کشور پس از جنگ جهانی دوم است، به گفتگو نشسته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.