ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روز جهانی ایدز و ایران بی‌برنامه

روز جهانی ایدز

برنامه‌های متعدد مردم جهان برای روز جهانی ایدز در حالی برگزار شد که آگاهی رسانی، آموزش و مبارزه با تبعیض‌ها علیه بیماران مبتلا به ویروس اچ‌آی‌وی در سال‌های اخیر در ایران کمرنگ شده‌اند.

پس از سال ۱۳۷۸، دستگیری آرش علایی و برادرش کامیار علایی، پایه‌گذاران برنامه کلینیک‌های مثلثی در جلوگیری از گسترش ایدز، آگاهی رسانی و آموزش در مورد ویروس اچ‌آی‌وی را در ایران تبدیل به حوزه‌ای امنیتی کرد. امروز در حالی که تخمین زده می‌شود ۱۰۰ هزار نفر شهروند ایرانی مبتلا به ویروس اچ‌آی‌وی باشند، خلأ نبود برنامه‌های مبارزه با ایدز و آموزش در مورد پیشگیری و مراقبت، حس می‌شود. تا اول مهرماه سال ۱۳۹۲، بیش از ۲۷ هزار نفر بیمار مبتلا به ایدز در ایران به ثبت وزارت بهداشت رسیده‌اند. حدود ۸۹ درصد مبتلایان را مردان و ۱۱ درصد را زنان تشکیل می‌دهند. از سال ۱۳۶۵ تا پایان سال ۱۳۹۱، ۶۹ درصد از بیماران مبتلا به اچ‌آی‌وی از طریق سرنگ آلوده، ۱۲ درصد از طریق رابطه جنسی محافظت نشده و ۱۹ درصد از طرق دیگر دچار این بیماری شده‌اند، در این میان، ۲ / ۱ درصد از بیماران مبتلا به ایدز، نوزادانی‌اند که در رحم مادر ویروس اچ‌آی‌وی وارد بدن آن‌ها شده است.

گزارش زیر  تصاویر برنامه‌های متعدد مردم کشورهای مختلف در روز جهانی ایدز است (روی تصاویر کلیک کنید).

عکس: خبرگزاری فرانسه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.