ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چهار شهر ايران جزو آلوده‌ترين شهرهای جهان هستند

در فهرست جديد سازمان بهداشت

در فهرست جديد سازمان بهداشت جهانی و آژانس بين‌المللی تحقيقات سرطان (‌IARC) شهرهای اهواز، سنندج، کرمانشاه و ياسوج در ايران جزو آلوده‌ترين شهرهای جهان هستند.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، سازمان بهداشت جهانی و آژانس بين‌المللی تحقيقات سرطان (‌IARC) بر اساس آخرين تحقيقات خود فهرست آلوده‌ترين شهر‌های جهان ارائه کرده است که در آن شهرهای اهواز در ايران، اولانباتار در مغولستان، سنندج در ايران، لوديانا در هندوستان، کوئتا در پاکستان، کرمانشاه در ايران، پيشاور در پاکستان، گابورونه در بوتسوآنا، ياسوج در ايران و کانپور در هندوستان به ترتيب ۱۰ شهر آلوده جهان هستند.

بدين ترتيب، اهواز نخستين شهر آلوده جهان، سنندج سومين شهر آلوده، کرمانشاه ششمين شهر آلوده و ياسوج نهمين شهر آلوده جهان اعلام شده‌اند.

بر اساس مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت ايران، تاکنون دو هزار و ۵۲۷ ايرانی به علت آلودگی هوا جانشان را از دست داده‌اند. همچنين دو هزار و ۵۲۲ بيمار قلبی و چهار هزار و ۵۲۵ بيمار تنفسی همزمان با آلودگی هوا در بيمارستان‌ها بستری می‌شوند.

پروين غفاری، عضو هيئت علمی پژوهشگاه اقيانوس‌شناسی و علوم با اشاره وضعيت آلودگی هوا در اهواز و خوزستان گفت: مکان‌هايی که آلاينده‌های گازی دارند با پديده باران‌های اسيدی مواجه می‌شوند که شهر اهواز نيز به‌عنوان يکی از شهرهای آلوده کشور، با اين نوع بارش‌ها مواجه بوده است."

غفاری نسبت به افزايش آلودگی هوا در ساير شهرهای کشور هشدار داد و گفت: "لازم است تا با استفاده از فن‌آوری‌های مورد نياز در اين زمينه نسبت به جلوگيری و پيش‌بينی افزايش آلودگی در شهرهای کشور اقدام شود."

آلودگی شدید هوا و بارش باران در اهواز و دیگر شهرهای خوزستان هزاران نفر را در هفته‌های اخیر راهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کرده است. پس از بارندگی روز دوشنبه ۲۶ آبان‌ماه، بیش از ۱۵۰۰ نفر به دلیل تنگی نفس به مراکز درمانی اهواز مراجعه کردند. در هفته پیش از آن نیز مسئولان وزارت بهداشت گزارش داده بودند بیش از شش هزار نفر از مردم این شهر به دلیل آلودگی هوا دچار مشکلات تنفسی شده و نیاز به درمان و مراقبت‌های پزشکی پیدا کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهدیه

    اراک کجاست؟