ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمدی‌نژاد روحانی را به "مناظره‌ صريح" دعوت کرد

پس از ارائه گزارش ۱۰۰ روزه حسن روحانی و انتقادهای شديد وی به دولت‌های نهم و دهم، اينک محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای خواهان برگزاری مناظره با روحانی شده است.

محمود احمدی‌نژاد رئيس‌جمهور پيشين ايران در واکنش به گزارش ۱۰۰ روزه حسن روحانی، رئيس‌جمهور کنونی ايران، وی را به مناظره دعوت کرد.

 به‌گزارش خبرگزاری فارس، احمدی‌نژاد در نامه‌ای به حسن روحانی، گزارش ۱۰۰ روزه وی را که در آن عملکرد دولت‌های نهم و دهم به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود، "غيرمنصفانه و بی‌پايه" دانست و گفت "به اقتضای مصالح کشور" بنا بر سکوت داشته و دارد.

رئيس‌جمهور پيشين ايران در ادامه افزوده است: "به احترام تقاضاهای بی‌شمار گروه‌های مختلف مردم و از جمله صاحب‌نظران سياسی و اقتصادی، لازم ديدم که از جنابعالی دعوت نمايم تا در فضايی کاملا دوستانه و صميمانه، در مناظره‌ای صريح، اصولی و روشنگر در منظر افکار عمومی ابهامات را رفع و حقايق ناب را آن‌طور که هست مورد تصديق و تأکيد قرار دهيم."

احمدی‌نژاد گفته است: "اين روشنگری را از جهت پاسداشت تلاش‌های گسترده صادقانه و کم‌نظير همکاران و کارکنان دولت در سراسر کشور و نيز قشر وسيعی از فعالان عرصه خدمت در بخش خصوصی وظيفه خود می‌دانم."

وی قسم خورده است که اين دعوت را نه بر اساس "يک حس شخصی"، بلکه بر مبنای "احساس تکليف دينی و ملی" انجام می‌دهد.

احمدی‌نژاد در اين نامه همچنين تأکيد کرده است که وی و همکارانش در طول هشت سال مسئوليت خود "به‌موازات دشمنی‌های بيگانگان، حجم کم‌نظير ناملايمات و بی‌مهری‌های برخی در داخل" را به جان پذيرفته‌اند و امتحان خود را "به نيکی" پس داده‌اند.

احمدی‌نژاد با اشاره به رقابت‌های انتخاباتی رياست جمهوری يازدهم نيز گفته است، دولت دهم در اين انتخابات نماينده‌ای نداشت و "آماج حجم سنگين و گسترده‌ای از اتهامات و انتقادات ناروا بود" اما انتخابات را به‌شکل قانونی برگزار کرد.

وی نوشته است: "چيزی که موجب مزيد نگرانی شده اين است که ناديده انگاشتن ظرفيت‌ها و توانمندی‌ها و داشتن برآوردهای ناصحيح و آمارهای نادرست از وضعيت کشور چه بسا به تصميم‌سازی‌های ناصواب در عرصه‌های سياسی و اقتصادی داخلی و بين‌المللی و تضعيف اميد و نشاط ملی بينجامد."

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران سه‌شنبه پنجم آذرماه در برنامه گفت‌وگوی زنده با تلویزیون دولتی به ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روز نخست دولت یازدهم پرداخت و هر بار سياست‌های دولت احمدی‌نژاد را به‌باد انتقاد گرفت.

رئیس‌جمهور ایران گفت در آغاز کار دولت یازدهم متوجه شده که کالاهای اساسی از جمله گندم دچار مشکلاتی است.

روحانی همچنين افزود در مردادماه سال جاری خزانه دولت خالی و دولت به بانک‌ها مقروض بود.

رئیس‌جمهور ایران همچنين تورم بالای ۴۰ درصد و رشد منفی سال ۹۱ را در تاریخ ۵۰ ساله کشور بی‌سابقه دانست و گفت مشکلات اقتصادی به‌طور عمده مربوط به "بی‌تدبیری" دولت قبلی بود.

روحانی تأکید کرد که این شرایط در حالی است که دولت نهم و دهم در هشت سال گذشته پولدارترین دولت و درآمد نفتی آن رقم بی‌سابقه ۶۰۰ میلیارد دلار بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیر داوری

    در ایران آنقدر آزادی بیان وجود دارد که همه میتوانند اظهار نظر نموده و یکدیگر را نقد نمایند

  • حسن

    روحانی جرات نداره بیاد مناظره ...

  • نا شناس

    متاسفانه ما در ایران 2 مشکل داریم یک افراد بی سوادی که فقط بلدن دیگران تخریب کنند تا خود را موفق اعلام کنند. اقای روحانی مگر اون روز که ریس جمهور شود میزان تورم را نمی دانست واما خزانه کی گفته خزانه خالی. بهتر بود گزارش این 100 روز می داد البته احمدی نژاد هم اشتباه های زیادی داشت و من مخالفش بودم و مشکل دوم مردم مان هست که در تمام رای گیری ها جو زده می شوند البته باید بگویم احمدی نژاد دریم بعد از 8 سال با 100 روز اول روحانی مقایسه میکنیم که این اشتباه است

  • صادق پويان

    احمدى نژاد استاد سفسطه و مغلطه است .مناظره اقتصادى به جايي نمى رسد.در صد عظيمى از درآمد نفت به جاى ديگرى مى رود كه حتى اگر يكى از طرفين به آن كم ترين اشاره اى كند مناظره با پيام بازرگانى قطع مى شود .در مصاحبه با لرى كينگ در شبكه سي ان ان احمدى نژاد گفت:در ايران هيچكس به خاطر حرف زدن و اعتراض در زندان نيست .لرى بايد زندانيان سياسى را به نام بر مى شمرد و كار را تمام مى كرد هر چند بى شرمى احمدى در حدى است كه بى درنگ به هر يك از زندانيان برچسبى مى چسباند .لرى يك پرسش به تاريخ بدهكار است :آيا در ايران اجازه مى دهند يكى از مخالفان به همين آزادى كه شما در اينجا داريد ازش سوء استفاده مى كنيد در تلوزيون حاضر شود .حقوق بشر بايد موضوع مناظره باشد اما افسوس كه خانه از پاى بست ويران است و اين يكى هم جزء خطوط قرمز است.نقض حقوق بشر در ايران آن قدر اسناد زنده دارد كه اين مجسمه وقاحت كه نظراتش به نظرات رهبر نزديك و حركاتش پر تيك و عزتش تنها در اتميك تكنيك بود هيچ پاسخى به آنها ندارد.همزمان با مراسم تحليف در مجلس درست پشت ديوار همان مجلس جوانان معترض را وحشيانه مى زدند و موبايل هاى مردم را مى شكستند .مجسم كنيد: يكى آن تو دارد قسم مىخورد كه پاسدار حقوق ملت از جمله حق تجمع و اعتراض و ممنوعيت شكنجه و غيره باشد و درست در چند قدمى او سه چهار رقم نيروى تربيت شده براى سربريدن دارند مردم بى دفاع را لت و پار و دستگير مى كنند و با شكستن هر نوع دوربين و موبايلى به تصوير خود تف مى كنند .تف به تصوير خود از چه حكايت دارد دوستان .روحانى اگر به قدر ارزنى شهامت داشت كه صلاحيتش تأييد نمى شد .چه مناظره اى ،چه كشكى .به اين مى ماند كه دهان تو را ببندند و بعد بگويند :آزادى جانم ،آزادى عزيزم ،هرچه مى خواهد دل تنگت بگو