ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دعوت کانون نويسندگان ايران برای بزرگداشت مختاری و پوينده

در پانزدهمین سالگرد قتل محمد مختاری و محمد‌جعفر پوینده، دو نويسنده عضو کانون نويسندگان ايران، اين کانون با انتشار بيانيه‌ای از همگان خواست تا در مراسم بزرگداشت آن‌ها شرکت کنند.

در پانزدهمین سالگرد قتل محمد مختاری و محمد‌جعفر پوینده، دو نويسنده عضو کانون نويسندگان ايران، اين کانون با انتشار بيانيه‌ای از همگان خواست تا در مراسم بزرگداشت آن‌ها شرکت کنند.

کانون نويسندگان ايران در بيانيه خود ضمن اشاره به قتل‌های زنجيره‌ای آذرماه سال ۱۳۷۷ که در آن مأموران وزارت اطلاعات ايران چندين تن از نويسندگان، روشنفکران و فعالان سياسی ايران را به‌قتل رساندند، نوشته است: "برای دستگاه سرکوب، روشن‌اندیشان همواره مایه تشویش و هراس‌اند، زیرا روشنفکران متعهد موجودیت و منافع‌ سرکوبگرانِ آزادی را به معارضه می‌گیرند."

کانون نويسندگان گفته است محمد مختاری و محمدجعفر پوينده "به سبب منشِ آزادی‌خواهانه و نقش روشنگرانه‌شان در گشودن زبان نقد و حق‌طلبی کشته شدند".

در اين بيانيه با اشاره به پی‌گيری قتل‌های زنجيره‌ای آمده است: "فریاد اعتراض مردم در آذر ۱۳۷۷ گرچه به واکنش‌های محدود و به راه افتادنِ مهار‌شده و ظاهرفریبانه دستگاه قضا و قانون انجامید، اما حاکمیت هیچ کوششی برای شناسایی ریشه‌های واقعی این جنایت‌های سابقه‌دار و پر‌شمار و معرفی آمران اصلی به کار نبرد."

کانون نويسندگان ايران با بيان اين‌که "اگر هزار سال نیز بدین گونه بگذرد باز هم‌چنان خواهان محاکمه و مجازات آمران و عاملان قتل تبهکارانه محمد مختاری و محمد‌جعفر پوینده و دیگر قربانیان قتل‌های سیاسیِ زنجیره‌ای در دادگاهی علنی و عادلانه هستیم"، از مردم دعوت کرده است تا روز جمعه ۱۵ آذرماه ساعت دو بعد از ظهر در گورستان امام‌زاده طاهر گرد آيند و مزار مختاری و پوينده را گل‌باران کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.