ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"نه به اعدام در ایران"؛ اعتصاب غذای یک روزه بیش از ۴۵ زندانی سیاسی

کمپين بين‌المللی حقوق بشر در

کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران اعلام کرد که بیش از ۴۵ زندانی سیاسی امروز، چهارشنبه، ۱۳ آذرماه، همزمان با چهلمین روز اعدام حبیب‌الله گلپری‌پور و رضا اسماعیلی مامدی، دو زندانی سياسی کُرد، در زندان‌های مختلف ايران در اعتراض به اعدام زندانیان دست به اعتصاب غذای نمادين یک روزه زدند.

اعدام کودکان در ایران-عکس از آرشیو

بنا به اين گزارش، یکی از زندانیان شرکت‌کننده در اين اعتصاب غذا که نام وی فاش نشده، گفته است بيشتر زندانیان اعتصاب‌کننده از زندانیان عقیدتی کُرد هستند.

اين گزارش می‌افزايد، تعداد زندانیانی که در این اعتصاب نمادین به حکم اعدام اعتراض خواهند کرد از این تعداد بیشتر است اما به دلیل نبود امکان ارتباط مستقیم با زندان‌ها، تنها اسامی زندانیانی که به‌طور قطعی در این اعتصاب شرکت خواهند کرد توسط منابع آگاه در اختیار کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران قرار گرفته است.

دست‌کم ۱۲ زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام نیز در این اعتصاب شرکت خواهند کرد.

شماری از زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج به نمایندگی از زندانیان اعتصابی بیانیه‌ای منتشر کرده‌اند که در آن افزايش اعدام‌های اخير به "افراطیون حاکم بر ایران و قوه قضائیه وابسته به آن" نسبت داده شده و آمده است: "متأسفانه قوه قضائیه به‌خاطر سکوت دولت تدبیر و امید و قدرت‌های غربی و نیز نادیده گرفتن پیام صلح و آشتی مردم ایران در انتخابات ۲۴ خرداد، همچنان بر نقض سیستماتیک حقوق بشر اصرار می‌ورزد که این امر می‌تواند به رشد ناامنی و خشونت منجر شود."

آن‌ها ضمن محکوم کردن اعدام‌های اخير در کردستان و سيستان و بلوچستان گفته‌اند که خواستار لغو صدور و اجرای "هر نوع حکم اعدامی" هستند.

زندانيانی که در اين اعتصاب غذای نمادين شرکت دارند، ۱۲ نفر از زندان رجایی‌شهر کرج؛ ۲۰ زندانی سياسی در زندان اروميه؛ ۱۰ نفر در زندان سقز؛ ۱۲ زندانی زندان قزل‌حصار کرج از جمله شش زندانی اعتصابی سنی کُرد محکوم به اعدام که از روز دوشنبه ۱۳ آبان‌ماه در اعتصاب عذا می‌باشند؛ چهار زندانی از زندان ميناب؛ و سه زندانی از زندان کرمان، هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.