ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«هارمونی زرد»، نماهنگ تازه‌ای از هادی پاکزاد

از هادی پاکزاد نماهنگ «هارمونی زرد» منتشر شده . پاکزاد از خواننده‌هایی است که برای آثارشان مجوز دریافت نمی‌کنند و در شبکه‌های اجتماعی آثارشان را انتشار می‌دهند.

یکی دو هفته‌ای است که نماهنگ تازه‌ای از هادی پاکزاد، خواننده موسیقی راک با عنوان «هارمونی زرد» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

هادی پاکزاد از خواننده‌هایی است که برای آثارشان مجوز دریافت نمی‌کنند و برای همین هم در شبکه‌های اجتماعی آثارشان را انتشار می‌دهند.

«هارمونی زرد» خطاب و عتاب دارد و به یک معنا شیوه‌نامه گوش دادن به موسیقی پاکزاد است.

ترانه نماهنگ «هارمونی زرد» را هادی پاکزاد سروده و مسعود فیاض‌زاده هم موسیقی آن را ساخته است. ویدیوی این نماهنگ کار ارشیا شکیباست.

«هارمونی زرد» خطاب و عتاب دارد و به یک معنا شیوه‌نامه گوش دادن به موسیقی پاکزاد است. او مدام به ما هشدار می‌دهد که به صدای او گوش ندهیم، به او و آثارش و روح طرد شده رنجیده‌اش کاری نداشته باشیم و اگر می‌خواهیم خوابمان آشفته نشود، او و موسیقی‌اش را وابنهیم و در همان حال از ما می‌خواهد که او را تنها نگذاریم. کافی است که به موازات او و پا به پای او حرکت کنیم. به این جهت نماهنگ «هارمونی زرد» دوری و نزدیکی را توأمان طلب می‌کند: دور باش اما به من نزدیک باش. به من زیاد نزدیک نشو، اما زیاد هم از من دور نشو.می‌‌گوید:

هادی پاکزاد؛ اجرای زیرزمینی موسیقی راک

«به قلب من دست نزن بیماری سرد داره
به روح من نزدیک مشو که سال‌هاست طرد شده
به صدای من گوش مکن»

هادی پاکزاد در سال ۱۳۶۱ در مشهد متولد شده و از نوزده سالگی به موسیقی راک روی آورده است.

تا اوایل سال‌های دهه ۱۳۷۰ موسیقی راک ایران در محاق افتاده بود. در آن سال‌ها کاوه یغمایی از اندک خوانندگان راک بود که فعالیت می‌کرد و حتی در سال ۷۳ کنسرتی برگزار کرد. از این کنسرت به عنوان نخستین کنسرت راک ایران پس از انقلاب یاد می‌کنند. در دوران اصلاحات اما گروه‌های موسیقی راک زیادی پدید آمدند و برخی از آنها هم حتی موفق شدند از وزارت ارشاد مجوز انتشار آلبوم‌هایشان را دریافت کنند و گاهی هم کنسرت‌هایی برگزار می‌کردند.

در همان سال‌ها بود که هادی پاکزاد در سالن سیمرغ مشهد روی صحنه رفت و اولین اجرایش را تجربه کرد. همکاری او با مسعود فیاض‌زاده به شکوفایی استعدادهای او یاری رساند. آلبوم «زندگى زیرزمینى» نخستین ثمره این همکاری بود که تا امروز همچنان ادامه دارد.

از آلبوم «دکتر» (۱۳۸۶) به عنوان یکی از بهترین آثار این هنرمند موسیقی راک یاد می‌کنند.

هادی پاکزاد: «حرکت نکن، بغض نکن، نفس نکش، پلک نزن...»

آلبوم «ارتباط با کر‌ها» در بهار ۹۱ منتشر شد. ترانه‌های این مجموعه نیز سروده پاکزاد است و آهنگسازی‌ها را فیاض‌زاده به عهده داشته است. در این واپسین آلبوم دگرگونی‌هایی مشاهده می‌شود. بهره‌گیری از راک الکترونیک، ترانه‌هایی ژرف‌تر با سویه‌های اجتماعی‌ و اعتراضی برجسته از جمله این دگرگونی‌هاست.

هادی پاکزاد در صفحه فیسبوکش که از صفحات پربیینده موسیقی آلترناتیو ایران است، به تأکید می‌نویسد که او در انتشار آثارش اهداف اقتصادی را در نظر ندارد و نیز به اقتضای شرایط تصمیم به برگزاری کنسرت نمی‌گیرد.»

و همچنین یادآوری می‌کند که در ترانه‌هایش و با موسیقی‌اش هیچگونه گرایش سیاسی یا مذهبی را دنبال نمی‌کند.

در یکی از ترانه‌های آلبوم «افلاطون» این گوشزدها و یادآوری‌ها به خود، به این شکل نمود پیدا می‌کند:

حرکت نکن، اینجا درست همونجاست که باید باشی
بغض نکن، درست همون لحظه باید از جا پاشی
نفس نکش، همین الان همه از تو هوا می‌خوان
پلک نزن، اینجا همه فقط از تو نگاه می‌خوان

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.