ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جایزه‌ آکادمی فیلم اروپا برای «زیبایی بزرگ»

سعید نورافشان - «زیبایی بزرگ» ساخته پائولو سورنتینو مهم‌ترین جوایز بیست و ششمین آکادمی فیلم اروپا را به‌‌دست آورد.

«زیبایی بزرگ» (La Grande Bellezza) ساخته پائولو سورنتینو مهم‌ترین جوایز بیست و ششمین آکادمی فیلم اروپا را به‌‌دست آورد.

آندورولا واسیلیو، سیاستمدار اروپایی جایزه آکادمی فیلم اروپا را به پائولو سورنتینو، فیلسماز ایتالیایی اهداء می‌کند

به گزارش رادیو زمانه، شب گذشته، ۷ دسامبر ۲۰۱۳ (۱۶ آذر) در مراسمی که در برلین برگزار شد، به پائولو سورنتینو، کارگردان ایتالیایی و سازنده فیلم «زیبایی بزرگ» جایزه اصلی آکادمی فیلم اروپا تقدیم شد. افزون بر این سه جایزه دیگر نیز به «زیبایی بزرگ» تعلق گرفت: جایزه بهترین کارگردانی، جایزه بهترین تدوین و جایزه بهترین بازیگر مرد برای تونی سرویلو.

در مراسم آکادمی فیلم اروپا بیش از دو هزار تن از سینماگران حرفه‌ای از سراسر قاره اروپا شرکت کرده بودند.

«زیبایی بزرگ» در بخش اصلی جشنواره فیلم کن نیز شرکت کرده بود و از سوی ایتالیا برای معرفی به اسکار ۲۰۱۴ نیز کاندید شده است.

سال گذشته «عشق» ساخته تحسین‌شده میشل هانکه جایزه آکادمی فیلم اروپا را به‌دست آورده بود.

از پدرو آلمادوار، کارگردان اسپانیایی به خاطر ساختن آثاری ماندگار برای سینمای اروپا تقدیر شد

از فرانسوا اوزون، کارگردان سرشناس فرانسوی برای فیلم «در خانه» به عنوان بهترین فیلمنامه‌نویس اروپایی تقدیر شد. همچنین «آه پسرک» ساخته اوله گرستر از آلمان جایزه «کشف فیلم اروپایی» را از آن خود کرد.

سه فیلم مستند «تصویر گمشده» اثر ریتی پن (فیلمساز ویتنامی که در فرانسه فیلم می‌سازد) و «توقفگاه»، اولین ساخته بلند کاوه بختیاری که محصول سوئیس است و در یونان ساخته شده و همچنین «عمل قتل» ساخته یاشوآ اوپنهایمر در میان راه یافتگان به فهرست بیست و ششمین دوره جوایز آکادمی اروپا به چشم می‌خورد. از میان این سه فیلم مستند «عمل قتل» جایزه فیلم مستند آکادمی فیلم اروپا را به‌دست آورد.

مستند «توقفگاه» ساخته کاوه بختیاری به ماجراهای دردناک تعدادی از پناهندگان ایرانی که در اثر سرکوب‌های دوران احمدی‌نژاد مجبور به فرار از ایران شده بودند، می‌پردازد. آن‌ها با تحمل مشکلات بسیار خودشان را به آتن، پایتخت یونان می‌رسانند و در آپارتمان کوچکی که به یک ایرانی مقیم آتن تعلق دارد پنهان می‌شوند. این آوارگان در این قفس تنگ مجبور به زندگی هستند و با امید زندگی بهتر، شب و روز را سپری می‌کنند. کشمکش‌ها بین آن‌ها، نوستالژی وطن، و گذشته آن‌ها در فیلم بدون فلاش‌بک بیان می‌شود.

کاوه بختیاری برای ساخت مستند «توقفگاه»، چندین ماه، شب و روز با این گروه از جوانان پناهجو زندگی کرده و فیلم موفق و شهادت‌دهنده‌ای از موقعیت دردناک پناهجویان ساخته است.

مستند «توقفگاه» ساخته کاوه بختیاری از ۲۷ ماه نوامبر ۲۰۱۳ در سینماهای فرانسه به نمایش درمی‌‌آید.

ویم ویندرس، کارگردان آلمانی و رئیس آکادمی فیلم اروپا

رئیس آکادمی فیلم اروپا، ویم وندرس، کارگردان سرشناس و جریان‌ساز آلمانی است.

آکادمی فیلم اروپا در سال ۱۹۸۸ با این هدف بنیان گذاشته شد که فیلم‌های اروپایی مورد توجه بیشتری قرار گیرند و سینمای اروپا از مرتبه و جایگاه بالاتری در جهان برخوردار شود.

در بیست و ششمین دوره جوایز آکادمی اروپا، ۲۶ جایزه برای فیلم‌هایی که در اروپا ساخته شده‌ در نظر گرفته شده بود. هیأت داوران از بین ۲۹۰۰ عضو این آکادمی برگزیده شده بودند.

هر سال در روزهای نخست ماه دسامبر مراسم اهدای جوایز آکادمی اروپا در یکی از شهرهای اروپا برگزار می‌شود و جمعیتی عظیم از حرفه‌ای‌های جهان سینما در این مراسم حضور دارند. این مراسم همچون اسکار، در یک شب برپا می‌شود و برندگان نهایی طی آن اعلام می‌شوند.

امسال از کا‌ترین دونوو، بازیگر سرشناس فرانسوی و پدرو آلمودوار، فیلمساز شناخته شده‌اسپانیایی تقدیر شد و جایزه افتخاری آکادمی اروپا به آن‌ها تعلق گرفت.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد

    ما در فارسی معمولا زیبائی بزرک نمی گوئیم. زیبائی بزرک معنائی ندارد. می توان بگوئیم زیبائی شکوهمند، زیبائی چشگ گیر، زیبائی فوق العاده.