ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استقبال ۵۰۰ کارگر پلی‌اکريل از چهار همکار آزاد شده خود

۵۰۰ کارگر کارخانه پلی‌اکريل اصفهان

۵۰۰ کارگر کارخانه پلی‌اکريل اصفهان ساعت ۱۰ صبح امروز، دوشنبه ۱۸ آذرماه برای استقبال از جواد لطفی، عباس حقيقی، کيومرث رحيمی و احمد صابری، چهار کارگری که در دور دوم اعتراضات کارگران بازداشت شده بودند، تجمع کردند.

به‌گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، اين چهار کارگر که شب ششم آذرماه پس از يک هفته بازداشت موقت آزاد شدند، صبح امروز در ميان استقبال همکارانشان در محل کار خود حاضر شدند.

يکی از نمايندگان کارگران که نخواست نامش فاش شود، با بيان اين‌که در حال حاضر کارگران مورد نظر مانند ساير همکاران خود به فعاليت روزانه مشغول هستند، افزود: "کارگران در اين تجمع با فرياد شعارهای اعتراضی بار ديگر مطالبات‌شان را به مديران کارخانه و مسئولان دولتی يادآور شدند."

به‌گفته اين کارگر، نهادهای نظارتی دستور داده بودند چهار کارگر بازداشتی تا پيش از امروز در کارخانه حضور پيدا نکنند.

اعتراضات کارگران کارخانه پلی‌اکريل اصفهان پس از آزادی چهار کارگر بازداشتی متوقف شده است.

اين نماينده کارگری در اين‌باره گفت: "مسئولان دولتی قرار بود تا آخر هفته جاری در مود سرنوشت سياست کوچک‌سازی کارخانه و تغيير قائم‌مقامِ مديرعامل به کارگران پاسخ دهند و در غير اين‌صورت، کارگران نسبت به ادامه اعتراضات‌شان در هفته آينده تصميم‌گيری می‌کنند."

کارخانه پلی‌اکریل اصفهان شامل شش شرکت زیرمجموعه تحت مسئولیت شرکت مادر (هلدینگ) است و کارفرمای آن قصد دارد شرکت‌های زیر مجموعه را جدا کند.

بر اساس سیاست کوچک‌سازی این کارخانه، مجموعه شرکت‌های پلی‌اکریل در حال واگذاری است.

به همین دلیل یک هزار و ۵۰۰ کارگر این کارخانه امنیت شغلی‌شان را در معرض خطر می‌بینند و از مدتی پیش دست به اعتراضات مسالمت‌آمیز زدند.

استعفای برخی اعضای هیئت مدیره کنونی کارخانه پلی‌اکریل اصفهان و همچنین حفظ و بررسی اسناد مربوط به عملکرد آن‌ها در صدر خواسته‌های ده‌گانه کارگران معترض قرار دارد.

تشکیل شورای اسلامی کار و بازگشت به کار تمامی کارگرانی که به واسطه فعالیت در این تشکل صنفی فسخ قرارداد شده‌اند نیز از دیگر خواسته‌های صنفی کارگران پلی‌اکریل اصفهان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • افزایش اعتراض‌های کارگری | خبرگزاری موج سبز

    […] ماه آزاد شده بودند، در محل کار خود حاضر شدند و مورد استقبال ۵۰۰ کارگر این کارخانه قرار […]

  • افزایش اعتراض‌های کارگری | یاد یاران

    […] ماه آزاد شده بودند، در محل کار خود حاضر شدند و مورد استقبال ۵۰۰ کارگر این کارخانه قرار […]