ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عراقچی: افزودن تحريم‌ها توسط آمریکا خلاف روح توافقنامه ژنو است

عباس عراقچی، معاون امور حقوقی

عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ايران در واکنش به اقدام دولت آمریکا مبنی بر افزودن اسامی افراد و شرکت‌های جدیدی به فهرست تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: "این اقدام خلاف روح توافقنامه ‍ژنو است."

عباس عراقچی

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) عراقچی افزود: "در حال ارزیابی شرایط موجود و اتخاذ عکس‌العمل مناسب هستیم."

اين عضو ارشد هيئت مذاکره‌کننده ايران همچنین در گفت‌وگو با تلويزيون دولتی اين کشور گفت: ما در چند روز گذشته پس از توافق ‍ژنو، به نوعی با یک سردرگمی و عدم تصمیم‌گیری به ویژه توسط دولت آمریکا مواجه بودیم بطوری که از یک سو در کنگره تلاش می‌کردند جلوی تحریم‌های جدید را بگیرند و از سوی دیگر با حرکتی که دیشب انجام دادند، خزانه‌داری آمریکا تعدادی شرکت‌های جدید را به لیست تحریم‌ها اضافه کرد."

وی اين اقدامات را "بازی دوگانه یا سردرگمی" ناميد و افزود: "اصلا به نفع فضای مذاکراتی که داریم نیست و خلاف روح تفاهم‌نامه توافق ژنو است."

وی همچنين در واکنش به اين‌که آمریکا گفته است این اقدام، اجرای تحریم‌های گذشته است و شرکت‌های جديد تحريم‌شده آن تحريم‌ها را نقض کرده‌اند، گفت: "در شرایط فعلی و در شرایطی که قرار است در یک فضای همکاری حرکت کنیم، چنین اقدامی اصلا سازنده نیست."

وزارت دارایی آمریکا روز گذشته چند شرکت و فرد دیگر را به دلیل حمایت از برنامه هسته ای ایران در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

در بیانیه وزارت دارایی آمریکا آمده است شرکت‌های عیوض تکنیک، مارو صنعت، نگین پرتو خاور، صنایع هوایی قدس و سازمان صنایع هوایی ایران، و همچنین شرکت‌های سنگاپوری مید اویل آسیا و سنگا تانکر و یک تبعه اوکراین به نام ویتالی سوکولنکو و شرکت تحت مالکیتش به نام شرکت فرلاند که گفته شده است در انتقال تانکر به تانکر نفت ایران فعالیت داشته است تحریم شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • omid

    بمب مجانی نیست .

  • omid

    انقدر تقلب و گندکاری کرد ه اند که بویش بالا میزند. 

  • farhad

    روسیه ارباب جد ید است ؟  تحریم جدید شامل کی  شده که اینقدر عصبانی شده اند؟ 

  • Samad

    عراقچی: وقتی  عراق اشغال شد چی؟ پس به کمک همسایه عراقی مسلمان شتافتن چی؟ گر عراقی نیستی پس ریش روی صورتت به نشانه مسلمانیت چی؟ و اگرمسلمانی پس بکار بردن غلط  فاحش لفظ «روح» از برای توافقنامه ژنو چی؟ و چون اینقدر جاهلی که ندانی «روح» مختص به ذات و در امر خداست پس عنوان مقام ارشد حمل کردنت چی؟ و شاید نشنیدی که میگویند این کشک و این ماست چی وقتی که از عقل پوچی؟