ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون سازمان محیط زیست: ۴۰ تالاب کشور یا خشک شده‌اند یا در حال خشک‌ شدن هستند

یکی از مسئولان سازمان محیط

یکی از مسئولان سازمان محیط زیست ایران گفته است: "۴۰ تالاب ایران با مساحت یک میلیون هکتار، به دلیل بی‌توجهی به کارکردهای زیست محیطی، بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد خشک شده‌اند."

به گزارش خبرگزاری ایران( ایلنا) احمدعلی کیخا، معاون "سازمان حفاظت محیط زیست ایران" امروز یکشنبه، در جلسه امضا سند نهایی "طرح زیست محیطی تالاب انزلی" گفت: "در معرض خطر بودن این تالاب‌ها به دلیل بی‌توجهی به کارکردهای زیست محیطی است و باید تلاش کرد تا تالاب انزلی و دیگر تالاب های کشور به چنین سرنوشتی دچار نشود."

تالاب انزلی از سال ۱۹۹۴ در فهرست تالاب‌های در معرض نابودی قرار گرفته است.

تالاب انزلی با وسعتی در حدود ۱۹۳ کیلومتر مربع به عنوان زیستگاهی برای پرندگان مهاجر در سطح بین‌المللی شناخته شده و بر روی سواحل جنوبی دریای خزر واقع است.

این تالاب در ماه ژوئن ۱۹۷۵ در نشست رامسر به ثبت بین‌المللی رسیده است و با توجه به افزایش تخریب‌های مربوط به فعالیت‌های انسانی در سال ۱۹۹۳ در لیست تالاب‌های در معرض نابودی قرار گرفت."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.