ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دخالت پليس در مراسم خاک‌سپاری باعث مرگ يک زن شد

يک روز پس از دخالت

يک روز پس از دخالت پليس ايران در مراسم خاک‌سپاری "ملانگهدار عيدی وندی" از شاعران بختياری که منجر به برهم خوردن مراسم شد، همسر اين شاعر به دليل آن‌چه "شدت تألم روحی ناشی از اين اتفاق" اعلام شده، درگذشت.

به گزارش ايبنانيوز، چند روز پيش ۱۰ نفر از عشاير بختياری مسجد سليمان در استان خوزستان در جريان خاک‌سپاری اين شاعر به دليل تيراندازی هوايی، از سوی پليس بازداشت شدند.

بر پايه اين گزارش، این مداخله پليس "بی‌احترامی به رسوم عشايری" قلمداد شده که باعث "بر هم خوردن" مراسم خاک‌سپاری گردیده است.

پيش‌تر سرهنگ ظفر فراشی، فرمانده انتظامی شهرستان مسجد سليمان به خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) گفته بود: “تيراندازی با تفنگ‌های شکاری حتی با داشتن مجوز شکار، در خارج از منطقه شکار و در محل‌های عمومی طبق قانون ممنوع است و مجوز تيراندازی برای منطقه شکار است.”

به‌گفته وی “پرونده متخلفان که کمتر از ۱۰ نفر هستند و در بازداشت به‌سر می‌برند برای پيگيری قضايی به دادستانی مسجد سليمان ارجاع شده است.”

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری زنان ـ شماره 28

    […] دخالت پلیس در مراسم خاک‌سپاری باعث مرگ یک زن شد رادیو زمانه ۳ آذر ۱۳۹۲ یک روز پس از دخالت پلیس ایران در مراسم خاک‌سپاری “ملانگهدار عیدی وندی” از شاعران بختیاری که منجر به برهم خوردن مراسم شد، همسر این شاعر به دلیل آن‌چه “شدت تألم روحی ناشی از این اتفاق” اعلام شده، درگذشت. […]

  • بختیار

    البته اگر قبل از رضاخان جناب سردار اسعد بختیاری و دیگر ایلیاتی ها برایمان قانون مشروطه نمی نوشتند جناب رضاخان مانند پدرشان در گمنامی می مردند!

  • شهرام

    این پفیوز ها به همه کاری دخالت می کنند.

  • م س

    اگر رضاشاه جلوی این رفتار ایلیاتی این عشایر رو نمیگرفت امروز بجای این رسوم ما با طایفه های قوی مثل افغانستان و پاکستان مواجه بودیم!