ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماينده مريوان در مجلس: از عدالت اجتماعی دولت، کشته‌شدن شهروندان کرد نصيب ما شده است

ميد کريميان، نماينده مريوان در

ميد کريميان، نماينده مريوان در مجلس خطاب به رئيس‌جمهور ايران گفت: "آقای روحانی از عدالت‌ اجتماعی‌تان، تاکنون کشته شدن شهروندان کرد توسط نيروهای انتظامی کردستان نصيب ما شده است."

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، کريميان در صحن علنی مجلس ايران با اشاره به کشته شدن شهروندان کرد توسط نيروی انتظامی گفت: "من درخواست اعزام هیأتی منصف جهت بررسی اين موضوع را دارم."

ميد کريميان، نماينده مريوان در مجلس

وی افزود: "آقای رئيس‌جمهور مردم از شما قالی نخواسته‌اند لطف کنيد همين حصير پوسيده را از آن‌ها نگيريد، من به صراحت می‌گويم که اگر وضع به همين صورت پيش برود نه تنها در شاخص‌های توسعه استان توفيقی حاصل نمی‌شود بلکه کردستان محروم، محروم‌تر می‌شود."

اين نماينده مجلس گفت: "انتظار داشتيم در راستای عمل به بيانه شماره سه اقوام و مذاهب جناب‌عالی و به عنوان مجری قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران از نيروهای کرد و اهل سنت در کابينه و استانداری کردستان استفاده می‌شد؛ ولی متأسفانه اين مهم محقق نشد و پرونده کابينه شما بدون حضور اين قوم نجيب و شريف بسته شد."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    12 نماینده مجلس در نامه‌ای سرگشاده به سران قوه مجریه، مقننه و قضاییه خواستار تعقیب قضایی بابک زنجانی، تاجر و سرمایه‌دار ایرانی شدند. در پی این نامه، بابک زنجانی به این نمایندگان پاسخ داده است. به گزارش خبرگزاری فارس این نمایندگان روز سه‌شنبه سوم دی‌ماه نوشته‌اند: «سال‌ها مماشات با فساد مالی، متاسفانه امروز کشور را به فساد سیستمی رسانده است. ویژگی این مرحله از فساد آن است که دستگاه‌ها و نهادهای مسئول مبارزه با فساد، خود گرفتار مراتبی از فساد می‌شوند.» احمد توکی، الیاس نادران، غلامرضا مصباحی مقدم، اسماعیل کوثری،‌ محمدرضا آشتیانی، احمد امیرآبادی، حسین ذوالانوار، محمد دهقان،‌ مفید کیایی‌نژاد، احمد سالک، حسین نجابت و علیرضا سلیمی امضاکنندگان این نامه هستند. این نمایندگان با بیان اینکه «فساد مالی مزمن، به فساد سیاسی و جرائم یقه سفید‌ها دامن زده است»، تاکید کرده‌اند که در کشور «سوءاستفاده از قدرت عمومی برای مقاصد شخصی، تباری و گروهی گسترش یافته و به رشد شگفت‌آور زراندوزان بی‌آزرمی منجر شده است که به عنوان مجرمان یقه‌سفید خریدار کالای سیاه از فروشندگان تکیه زده بر مصادر دولتی و حکومتی هستند.» این ۱۲ نماینده، این گونه افراد را «عناصر مشئوم» خواند‌ه‌اند که در حال تکثیرند و در زمان‌های نسبتا کوتاه به «ثروت‌های افسانه‌ای» دست می‌‌یابند. نویسندگان این نامه با نام بردن از بابک زنجانی وی را مصداق چنین افرادی دانسته و گفته‌اند که او «امروز به عنوان ثروتمندی همه فن حریف در صحنه‌های مختلف در جولان است و با تکبر و تبختر همه چیز را "خریدنی" نشان می‌دهد». این نمایندگان در ادامه نوشته‌اند که «این فرد به تصریح مکاتبات نظارت بانک مرکزی با مدارک سجلی مجعول در بانک‌های مختلف حساب باز کرده ولی نه تنها مانعی نمی‌بیند، بلکه از آنها تسهیلات می‌گیرد». در ادامه این نامه آمده وزارت اطلاعات و نهادهای اطلاعاتی دیگر، به پشتیبانی از بابک زنجانی متهم شده‌اند و به «جای توضیح به مردم سکوت می‌کنند». به نوشته این ۱۲ نماینده، بابک زنجانی «پرونده‌های متعدد قضایی» داشته و در دستکم دو مورد «به محکومیت منتهی شده ولی حبس اجرا نمی‌شود». امضاکنندگان این نامه بابک زنجانی را «امین وزارت نفت» در دوران محمود احمدی‌نژاد دانسته‌اند که به تعبیر آنها برای مدت‌ها پول نفت را پس نداد و «کسی هم با او کاری ندارد». نویسندگان نامه با اشاره به واگذاری شرکت‌های تامین‌ اجتماعی از سوی سعید مرتضوی مدیرعامل سابق این سازمان به زنجانی می‌افزایند: «آشکار می‌شود که وی با مفسد دیگری که مدیرعاملی سازمان بزرگی را غصب کرده، برای معامله‌ای چهار میلیارد یورویی به شکل غیرقانونی تفاهم نامه امضاء می‌کند ولی صدایی از هیچ دادگاهی بلند نمی‌شود.» این نمایندگان رئیس کمیسیون اصل نود مجلس را هم به تلاش برای «تطهیر» بابک زنجانی متهم کرده‌اند. در پایان این ۱۲ نماینده خواستار «برخورد بدون تبعیض، سریع و قاطع» با بابک زنجانی شده‌اند.