ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مطهری: احکام سخت‌گيرانه متهمان سال ۸۸ بايد بازنگری شود

علی مطهری، نماينده اصولگرای مجلس

علی مطهری، نماينده اصولگرای مجلس ايران با انتقاد از احکام قضايی زندانيان سياسی که در رويدادهای سال ۸۸ دستگير شده‌اند، گفت اين احکام بايد بازنگری شوند.

به‌گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، علی مطهری امروز يکشنبه هشتم دی‌ماه، در نطق ميان دستور خود در مجلس گفت: "احکام سخت‌گيرانه‌ای برای زندانيان ۸۸ وضع شد که بايد دوباره به آن رسيدگی شود، زيرا اين سئوال وجود دارد که قضات به‌شکل مستقل چنين حکم‌هايی را صادر کردند يا زير فشار دستگاه‌های امنيتی."

بنا به اين گزارش مطهری افزود: "جای تأسف دارد که پس از چهار سال هنوز پرونده افرادی که محکوم به حضور در فتنه ۸۸ هستند مشخص نشده و بهتر است رئيس قوه قضائيه به جای اظهارنظر در مورد فتنه به بررسی پرونده متهمان بپردازد و آن‌ها را از بلاتکليفی خارج کند."

آيت‌الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران چند روز پيش شرکت‌کنندگان در رويدادهای سال ۸۸ را "پررو" و "بی‌حيا" ناميد و گفت: "برخی از کسانی که در فتنه دخیل بودند و برای راه‌اندازی جریان‌های فتنه در کشور اتاق فکر تشکیل دادند، ادعا می‌کنند از ظلمی که به ما شده است می‌گذریم که در پاسخ به آنان باید گفت پررویی و بی‌حیایی هم حدی دارد؛ شما با دشمنان این کشور هم‌صدا شدید، با دشمنان این کشور هم‌نوا شدید و حالا ادعا می‌کنید بر شما ظلم رفته است؟ ظلمی که شما بر نظام و مردم روا داشتید، هیچ وقت فراموش شدنی نیست."

علی مطهری بررسی دوباره پرونده متهمان را "نيازمند يک قوه قضائيه مستقل" دانست و گفت: "نه قوه‌ای که تصميماتش تحت تأثير اين دفتر و‌ آن دفتر و نهادهای امنيتی و اطلاعاتی باشد."

مطهری تأکيد کرد: "قوه قضائيه ما پس از گذشت چهار سال هنوز نتوانسته يک راه حل برای خارج شدن از فتنه ۸۸ ارائه دهد و اين راه حل که آقايان موسوی و کروبی بايد عذرخواهی کنند که راه حل نيست، زيرا حتی اگر به برخی از اشتباهات خودشان اذعان کنند، هنوز طرف مقابل به نتيجه انتخابات اعتراض دارند.  توبه و عذرخواهی بايد با اختيار و ميل قلبی باشد."

به‌گفته مطهری "تا زمانی که يک طرف قضيه حق گفتن هيچ سخنی ندارد و طرف ديگر هرچه دلش می‌خواهد می‌گويد" به راه‌ حلی نمی‌توان دست يافت.

اين نماينده مجلس، محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور پيشين و ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران حرکت‌های اعتراضی سال ۸۸ را در رويدادهای اين سال دخيل دانست و گفت: "يکی از آن‌ها هيزم را آورده و آن دوی ديگر آتش زده‌اند و بايد به اتهامات هر سه آن‌ها رسيدگی کرد."

وی همچنين زندانی کردن مصطفی تاج‌زاده و بهزاد نبوی، دو تن از رهبران اصلاح‌طلبان در ايران را توجيه‌پذير ندانست و گفت: "دليل زندانی کردن آن‌ها به غير از انتقاد آن‌ها به نظام چه بوده است؟"

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.