ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ايران يک هزار ماشين سانتريفيوژ نسل دوم نصب کرده است

علی‌اکبر صالحی، رئيس سازمان انرژی

علی‌اکبر صالحی، رئيس سازمان انرژی اتمی ايران اعلام کرد که جمهوری اسلامی يک هزار ماشين سانتريفيوژ از نسل دوم (IR-2m) نصب کرده‌ است.

علی‌اکبر صالحی، رئيس سازمان انرژی اتمی ايران

به‌گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی‌اکبر صالحی با اين حال افزود با توجه به مذاکرات هسته‌ای که در حال انجام است، ايران گاز هگزافلورايد اورانيوم (UF6) به اين سانتريفوژها تزريق نکرده است.

ايران در فرايند کاربردی غنی‌سازی اورانيوم از روش سانتريفوژ گازی استفاده می‌کند.

علی‌اکبر صالحی گفت: "از قبل، که به دولت قبل برمی‌گردد، هم گاز تزريق نکرده بوديم و اين تصميمی سياسی بود که فعلا به اين ماشين‌ها گاز تزريق نشود."

رئيس سازمان انرژی اتمی ايران افزود: "در توليد نسل جديد سانتريفيوژها هيچ چيز غيرممکنی برای ما وجود ندارد و ما به اين مسئله به‌طور کامل مسلط هستيم."

به‌گفته صالحی ايران بيش از اين تعداد، سانتريفوژ نسل دوم نصب نخواهد کرد چرا که بايد سالن مورد نظر و زيرساخت لازم را برای افزايش آن‌ها آماده کند و اين "کار زيادی دارد".

علی‌اکبر صالحی، روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه پرس تی‌وی، وابسته به حکومت ایران، اعلام کرد که در حال حاضر این کشور بیش از ۱۹ هزار سانتریفوژ در اختیار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.