ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته شدن دو نفر در تظاهرات مخالفان انتخابات بنگلادش

در جريان تظاهرات مخالفان شرکت

در جريان تظاهرات مخالفان شرکت در انتخابات پارلمانی پنجم ژانويه در بنگلادش درگيری‌های خشونت‌باری در داکا، پايتخت اين کشور رخ داد و يک نفر کشته شد.

به‌گزارش رويترز حزب ملی بنگلادش که حزبی محافظه‌کار است شيخ حسينه، نخست‌وزير اين کشور و حزب او "ليگ عوامی" را متهم می‌کند که سنت انتخاباتی بنگلادش را رعايت نکرده و به همين دليل حزب ملی انتخابات را تحريم می‌کند.

بنا به اين سنت، در مدت کوتاهی قبل از انتخابات بايد یک دولت موقت بی‌طرف روی کار بيايد و حزب ملی می‌گويد اين اقدام صورت نگرفته است.

بنا به اين گزارش هنگامی که مأموران انتظامی برای پراکنده ساختن تظاهرکنندگان در مرکز داکا به روی آن‌ها آتش گشودند يک نفر کشته شد و يک نفر نيز در انفجار ايستگاه راه‌ آهن جان خود را از دست داد.

 بگوم خالده ضياء، رهبر حزب ملی بنگلادش در برابر خانه‌اش که از روز گذشته توسط پليس محاصره شده گفت: "دولت غيرقانونی و غيردمکراتيک است."

وی که نخست‌وزير پيشين بنگلادش است اعلام کرد که روز دوشنبه "راهپيمايی برای دمکراسی" برگزار خواهد شد.

مخالفان دولت همچنين اعلام کرده‌اند که در روزهای اخير ده‌ها تن از طرفداران‌شان توسط پليس دستگير شده‌اند.

از آغاز سال جاری ميلادی بيش از ۲۰۰ نفر در خشونت‌های سياسی بنگلادش کشته شده‌اند که نيمی از آن‌ها پس از اعلام تاريخ انتخابات آينده توسط کميسيون انتخابات در روز ۲۵ نوامبر بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.