ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سال ۲۰۱۳ به روایت تصویر

سالی که گذشت در ۱۲ اسلاید

شامگاه پنجشنبه دهم ژانویه ۲۰۱۳، در یکی از خونبار‌ترین روز‌ها در پاکستان، چندین انفجار پی‌در‌پی در شهر کویته منجر به کشته شدن بیش از ۱۳۰ نفر و زخمی شدن ۲۷۰ نفر شد. شهرکویته، مرکز استان بلوچستان در پاکستان، شهری شیعه‌نشین است و مسئولیت این انفجار‌ها را دو گروه شبه نظامی سنی «لشکر جنگوی» و «ارتش متحد بلوچ» به عهده گرفتند.

پس از این بمب گذاری‌ها مردم کویته در اعتراض به کشتار شیعیان در پاکستان به خیابان‌ها آمدند و اعتراض‌ها به کراچی، لاهور، پیشاور، اسلام آباد و ده‌های شهر دیگر نیز سرایت کرد.

صفحه بعد: فوریه

پاپ در میان گروهی از کاردینال‌ها
بندیکت شانزدهم می‌خواست خدا را به جهانی بازگرداند که می‌گفت بدون آن هم کار می‌کند



پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک‌های جهان در بیست و هشتم ماه فوریه استعفا داد. او دلیل کناره‌گیری از واتیکان را، انتخاب شخصی خود با توجه به شرایط کهولت سنی‌اش اعلام کرد. پاپ بندیکت شانزدهم در لحظه استعفاء ۸۵ ساله بود و اعلام کرد که دیگر قادر نیست وظایف خود را به عنوان رهبر کاتولیک‌های جهان انجام دهد.

در دوران پاپ بندکیت شانزدهم، تجاوز و خشونت جنسی به کودکان توسط کشیشان کاتولیک جنجالی رسانه‌ای شد و پیگیری‌های مقامات محلی را به دنبال داشت.


در ۱۵ فوریه ۲۰۱۳، شهاب سنگ 2012 DA14 از فاصله نزدیک به سطح زمین گذشت. این شهاب سنگ با حدود ۳۰ متر قطر و وزن ۴۰ هزار تن از فاصله ۲۷ هزار و ۷۰۰ کیلومتری سطح زمین رد شد. این نزدیک‌ترین فاصله ثبت شده برای عبور شهاب سنگی در این اندازه از سطح زمین است. فاصله ۲۷ هزار و ۷۰۰ کیلومتری زمین، حدود یک دهم فاصله بین زمین و ماه است و با این حال پژوهشگران به مردم اطمینان داده بودند که عبور این شهاب سنگ از سطح زمین برای سیاره ما خطری نخواهد داشت.

صفحه بعد: مارس



هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا، پس از دو سال و نیم مبارزه با بیماری سرطان در سن ۵۸ سالگی درگذشت. مراسم تشییع جنازه او در پنجم مارس ۲۰۱۳ در کاراکاس برگزار شد. چاوز در سال ۱۹۹۸ برای نخستین بار رئیس جمهور ونزوئلا شد و در انتخابات‌های سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۲ نیز مجدد به همین سمت انتخاب شد اما ‌‌نهایت به دلیل بیماری موفق نشد که آخرین دوره ریاست جمهوری خود را به پایان رساند.

صفحه بعد: آوریل



پس از چندین ماه تظاهرات، سرانجام پارلمان فرانسه در روز ۲۳ آوریل ۲۰۱۳ به ازدواج همجنسگرایان در این کشور رأی مثبت داد. پس از تصویب این قانون، همجنسگرایان در خیابان‌ها به شادی پرداختند.

صفحه بعد: مه

خانواده سرباز ۲۵ ساله انگلیسی، لی ریگبی در محل قتل او در جنوب شرقی لندن باهم سوگواری می‌کنند.

لی ریگبی، پیش از اینکه به قتل برسد در قبرس، آلمان و افغانستان خدمت کرده بود. قاتلان او مایکل ادبولاجو ۲۸ ساله و مایکل ادبواله ۲۲ ساله ، در روز ۲۲ مه ۲۰۱۳، ابتدا لی را با ماشین زیر گرفته و سپس با چاقو، سنگ و ساطور به او حمله کردند و سعی کردند سر او را از بدنش جدا کنند. هردو قاتل دلیل این حمله را انتقام خون مسلمانانی که به دلیل حضور نظامی نیروهای مسلح بریتانیا در افغانستان کشته می‌شوند، اعلام کردند.

صفحه بعد: ژوئن



مردم مصر به خیابان‌ها آمدند و خواستار برکناری محمد مرسی، رئیس جمهوری وابسته به «اخوان المسلیمن» شدند.

صفحه بعد: ژوئیه



ملاله یوسف‌زی، نوجوان پاکستانی که در سال ۲۰۱۲ هدف گلوله طالبان قرار گرفت، به‌مناسبت ۱۶ سالگی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد. روز ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۳، ملااله در صحن سازمان ملل از حق آموزش و پرورش برای همه کودکان دفاع کرد و گفت: به طالبان اجازه نخواهد داد که من را به سکوت مجبور کنند.

صفحه بعد: اوت

یک گروه سوری در سال ۲۰۱۳ مجموعه‌ای عکس از جمله این عکس را به عنوان تصویری از پیامدهای حملات شیمیایی دولت بشار اسد انتشار داد
یک گروه سوری در سال ۲۰۱۳ مجموعه‌ای عکس از جمله این عکس را به عنوان تصویری از پیامدهای حملات شیمیایی دولت بشار اسد انتشار داد



در روز ۲۱ ماه اوت، مخالفان بشار اسد، نیروهای ارتش سوریه را متهم کردند که در جریان حملاتی از گازهای شیمیایی و مسموم‌کننده استفاده کرده است. به ادعای ارتش آزاد سوریه و دیگر مخالفان حکومت بشار اسد در حملات موشکی، از کلاهک سمی استفاده شده و بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که تعداد زیادی از آن‌ها کودک بودند.

صفحه بعد: سپتامبر

روسای جمهور ایران و آمریکا، حسن روحانی و بارک اوباما، بعد از ظهر روز جمعه ۲۷ دسامبر، به مدت ۱۵ دقیقه تلفنی صحبت کردند.

تصویر بالا، تصویر رسمی منتشر شده توسط کاخ سفید است که بارک اوباما را دفتر رئیس جمهور در حال صحبت با حسن روحانی نشان می‌دهد.

صفحه بعد: اکتبر



برای دومین بار در تاریخ ایالات متحده آمریکا، دولت این کشور از اول تا شانزدهم اکتبر ماه ۲۰۱۳، تعطیل شد. اختلاف نظر‌ میان کاخ سفید و کنگره بر سر لایحه بودجه دولت در سال ۲۰۱۴ موجب شد که کنگره با دولت به توافق نرسد.

صفحه بعد: نوامبر

روز ۱۹ نوامبر ۲۰۱۳، انفجار انتحاری یک موتورسوار و یک خودرو، به‌فاصله چند دقیقه در نزدیکی سفارت ایران در بیروت، ۲۲ کشته و ۱۴۶ زخمی، به جای گذاشت


یک روز بعد، تام فلچر، سفیر بریتانیا در بیروت برای اهداء خون به قربانیان انفجار سفارت ایران به مرکز صلیب سرخ رفت.

صفحه بعد: دسامبر

مردم آفریقای جنوبی در ژوهانسبورگ و سووتو با شنیدن خبر مرگ نلسون ماندلا به خیابان‌ها آمدند و سوگواری کردند. جمعیت کثیری از مردم، طول شب پنجم دسامبر را تا سحر روز بعد مقابل خانه سابق ماندلا در سووتو سپری کردند؛ طرفداران ماندالا برای ادای احترام گل آورده بودند، می‌رقصیدند، آواز می‌خوانند و شعار می‌دادند.

نلسون ماندلا روز پنجم دسامبر ۲۰۱۳ در سن ۹۵ سالگی به دلیل عفونت ریوی جان سپرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سال 2013 بع روایت تصویر | ﮔﭗ اﻳﺮاﻥ

    سال ۲۰۱۳ به روایت تصویر لینک داده شد

  • محمد

    واقعا خنده آور است. قانون ازدواج همجنس بازان فرانسه در این بین است ولی از گرسنگان آفریقا و وضعیت غیر انسانی افغانستان که انگار برای جهان جزء خبر های عادی است ؛ هیچ جایی ندارد. سرسپردگی در این دنیا مرز ندارد . چه شما در آنطرف و چه رسانه های داخل. حق را با منفعت تعریف میکنید و چه بد تعریف میکنید. 15 دقیقه تلفن اوباما و روحانی.... حالا وضعیت بی قرار محیط زیست کجا جای دارد.؟ تن فروشان تهران را چه؟ سرسپردگی شاخ و دم ندارد

  • محمد

    فعلا نظری ندارم