ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"اتهام اصلی بابک زنجانی بازنگرداندن دو ميليارد و ۶۰ ميليون يورو است"

مصطفی افضلی‌فرد، سخنگوی کميسيون اصل

مصطفی افضلی‌فرد، سخنگوی کميسيون اصل ۹۰ مجلس ايران اتهام اصلی بابک زنجانی، تاجر و سرمايه‌دار ايرانی را که هم‌اکنون در بازداشت به‌سر می‌برد، بازنگرداندن دو ميليارد و ۶۰ ميليون يورو معادل هشت تريليون و ۵۰۷ ميليارد و ۸۰۰ ميليون تومان پول فروش نفت و مواد پتروشيمی به دولت عنوان کرد.

بابک زنجانی، تاجر و سرمايه‌دار ايرانی

افضلی‌فرد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: "اين پول برای وزارت نفت و مربوط به ملت است و شخص حقيقی نبايد آن را در حساب خود داشته باشد و از آن برای سرمايه‌گذاری و رانت استفاده کند."

وی در مورد اين‌که بابک زنجانی در دور زدن تحريم‌ها و انتقال پول نفت تاثيرگذار بوده است، گفت اين موضوع را "تا اين حدی که می‌گويند قبول ندارم" و افزود: "اگر بابک زنجانی در خصوص دور زدن تحريم‌ها هم کاری انجام داده است، حتماً در پرونده ايشان تأثيرگذار خواهد بود اما خدمات ايشان دليل بر اين نمی‌شود از اموال عمومی استفاده کند و يا حساب‌های خود را با دولت تسويه نکند."

سخنگوی کميسيون اصل ۹۰ مجلس افزود: "دليل نمی‌شود فردی مدت متمادی بيت‌المال کشور را در اختيار داشته باشد و براساس مستنداتی که اعلام می‌کند از آن برای سرمايه‌گذاری و يا ايجاد رانت استفاده کند."

به‌گفته مصطفی افضلی‌فرد، کميسيون اصل ۹۰ شنبه آينده با مسئولان بانک مرکزی و دادستان کل کشور در مورد پرونده بابک زنجانی جلسه خواهد داشت که در اين جلسه گزارش تخلف تکميل و به قوه قضائيه برای رسيدگی فرستاده می‌شود.

غلام‌حسین محسنی‌اژه‌ای، دادستان کل کشور روز گذشته از بازداشت بابک زنجانی خبر داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • anonymous

    با سلام بابا این بنده خدا داشته به دولت کمک میکرده تا بتواند مقداری از نفت را در بازار قاچاق بفروشد. حتماً اگر موفق میشد و پول را به اقایان بر میگردانید از او مجسمه می ساختد و بر دروازه شهر نصب میکردند. خوب با این تحریم هایی که اقای زنجانی خودش بالشخصه روی لیست سیاه قرار گرفته و دارایی اش همه توقیف شده چگونه بایستی این پول را برگرداند!؟ اگر دولت با ندانم کاریها و لجلجتهای بچه گانه موجب شده این تحریم ها وضع و یا تشدید شوند به اقای زنجانی چه ارتباطی دارد؟ این هم شبیه داستان شهر بلخ است و قضاوت نابجای او که سرانجام به طمع رفتن به بهشت نی را از نی زن گرفت و ما بقی .......ماجرا! مگر رییس جمهور قبلی تحریم هارا کاغذ پاره ننامید و نگفت آنقدر قطع نامه صادر کنید تا قطع نامه دانتان پاره شود. حماقت دولت قبلی به بابک زنجانی چه ربطی دارد؟