ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دفاع دیکتاتور کره شمالی از اعدام و پاکسازی سیاسی

رهبر کره شمالی در پیام سال نوی خود، اعدام شوهر عمه‌‌اش را به عنوان "اقدامی قاطع" ستود و آن را موجب همبستگی حزب و ملت خواند.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در پیام سال نو خود، پاکسازی سیاسی جدید در کشورش را "عملی قاطع" خواند و آن را ستود. او غیر مستقیم از شوهر عمه‌اش با صفت"آلوده" یاد کرد و هم زمان در باره بروز خطر جنگی هسته‌ای هشدار داد.

رهبر کره شمالی معتقد است که اعدام شوهر عمه‌ مغضوب‌اش، جانگ سونگ تائک موجب تقویت حکومتش شده است.

این دیکتاتور سی ساله در پیام سال نو در روز چهارشنبه اول ژانویه، بدون ذکر نام، پاکسازی سیاسی اخیر توسط حزب کارگر حاکم را "اقدامی قاطع" و غلبه بر "آلودگی سکتاریستی" نامید. شوهر عمه جونگ اون و چند از طرفدارنش در ماه دسامبر گذشته اعدام شدند.

کیم جونگ اون همچنین اعلام کرد که برنامه‌هایش در سال جدید بهبود مناسبات با کره جنوبی، توسعه اقتصادی و تقویت توانایی نظامی خواهند بود.

رهبر کره شمالی که در تلویزیون دولتی سخن می‌گفت، اضافه کرد که پاکسازی «سکتاریست‌های ضدانقلابی و دشمنان حزبی موجب تقویت حزب شده» و همبستگی حزب و ملت را صد برابر بیشتر کرده است.

اعدام‌های اخیر در کره شمالی بازتاب گسترده‌ای در محافل رسانه‌ای و سیاسی دنیا داشتند و به عنوان جنگ قدرت تعبیر شدند. این اعدام‌ها  نگرانی در این زمینه را تشدید کرده‌اند که ارتش کره شمالی برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات داخلی دست به تحریکات نظامی بزند.

شوهر عمه 67 ساله جونگ اون، مدت‌ها به عنوان عالیجناب خاکستری شناخته می‌شد. او زمان کوتاهی بعد از محکوم شدن توسط دادگاهی نظامی به جرم خیانت اعدام شد. از جمله اتهام‌های او باندبازی و تشکیل فراکسیون، رشوه‌خواری، حیف و میل ارز و فروش مواد خام با قیمتی نازل به چین بود.

کیم جونگ اون در پیام سال نوی خود اعلام کرد که کشورش دست به "تلاش‌های سرسختانه" برای بهبود روابط با کره جنوبی خواهد زد. او هم زمان هشدار داد که برخوردی نظامی و پیش‌بینی نشده می‌تواند به سرعت تبدیل به درگیری وسیع نظامی و «فاجعه‌ هسته‌ای بزرگی» شود که حتی امنیت ایالات متحده آمریکا را مورد آسیب قرار دهد.

پیام سال نو پیشین او هم لحنی آشتی‌جویانه خطاب به کره جنوبی داشت اما به مرور رابطه دو کشور رو به وخامت گذاشت. کیم جونگ اون اواخر سال 2011 مدت کوتاهی بعد از مرگ پدرش کیم جونگ ایل به قدرت رسید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.